English | شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خبر داد : برداشت گل محمدی از مجتمع ۲۵ هکتاری دیباج

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خبر داد :
برداشت گل محمدی از مجتمع ۲۵ هکتاری دیباج
سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی از برداشت گل محمدی در مجتمع ۲۵ هکتاری دیباج دامغان خبر داد.
لطف الله رضایی گفت : در این مجتمع که اختصاصا به کشت گل محمدی در سطح ۲۵ هکتار پرداخته است موفق به بکارگیری ۳نفر نیروی دائمی و ۱۰نفر نیروی کارگری فصلی ، اشتغال زایی بسیار خوبی در منطقه بوجود آورد .
وی با بیان اینکه اقدامات سازمان جهاد کشاورزی در جهت کشت و توسعه مجتمع گل محمدی دیباج بسیار راه گشا بوده افزود : سازمان با همکاری معاونت باغبانی تسهیلات دولتی از قبیل رایانه نهال و اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار و همچنین انجام مشاوره های فنی از ابتدا تا انتهای طرح را در اختیار بهره برداران این مجتمع قرار داده است و هرگونه تشکلی که به این صورت در استان فعالیت داشته باشد به طور حتم از حمایت های این سازمان نیز برخوردار خواهد بود .
وی افزود : کشت این محصول دارای ارزش افزوده قابل توجهی بوده وبا استقبال خوبی در میان کشاورزان استان مواجه شده است به نحوی که کشت گل محمدی در طی ۵ سال گذشته رشد ۶۵ درصدی در استان داشته است .
رضایی تصریح کرد : در حال حاضر بیش از ۱۵۴ هکتار کشت گیاه گل محمدی در استان انجام گرفته که نزدیک به ۱۰۰ هکتار آن بارور می باشد .
وی بیان داشت : بیش از ۵۰ خانوار در سطح استان بصورت مستقیم در زمینه گل محمدی فعالیت دارند که در ایام برداشت گل یعنی از اواخر فروردین تا اواخر خرداد شاهد بکارگیری ۲۶۰ نفر نیروی کار نیمه وقت در سطح استان هستیم .
رضایی در پایان با اشاره به اینکه استان در حال حاضر دارای ۳ واحد به لحاظ صنعت فرآوری این محصول می باشد افزود: با توجه به اینکه میانگین برداشت این محصول در هکتار ۳-۴ تن در استان می باشد با این متد تولید و با قیمت کیلویی ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان موجود در بازار و با درنظر گرفتن میانگین ده هزار تومان در حدود سی میلیون تومان درآمد کشاورزان در هکتار است .

 

طراحی سایت توسط فراکارانت