English | پنج شنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳

سطح زیر کشت زیره ۳۰ درصد افزایش یافت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت:  امسال بیش از ۸۰ تن زیره از زمین های زراعی این شهرستان برداشت شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان علی اصغر امامیون اظهار داشت: در راستای سیاست های وزارت جهاد کشاورزی با اولویت محصولات کم آب بر و ارز آور کشت زیره در سطح ۱۰۰ هکتار از زمین های زراعی شهرستان دامغان انجام شده است.

وی گفت:  بیش از ۸۰ تن زیره از زمین‌های زراعی مناطق دامنکوه فرات و حومه شهرستان دامغان برداشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان افزود: با توجه به نظارت های انجام شده در زمان کاشت، داشت،ضدعفونی بذر، مدیریت علفهای هرز، تغذیه بهینه مزارع و عدم بارندگی بهاره عملکرد این محصول در شهرستان و ۸۰۰ کیلوگرم در هکتار رسید.

امامیون گفت: امسال از طریق حمایت های بانکی اعطای تسهیلات کم بهره و بلند مدت و ارائه دستورالعمل ها و توصیه های فنی برگزاری دوره های ترویجی آموزشی برای کارشناسان زمینه توسعه این گیاه ارزشمند با نیاز آبی کم فراهم شده است.

وی با بیان اینکه کشت محصول زیره امسال حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است افزود: کشت محصول زیره با توجه به فصل رشد( زمستان و بهار ) و قابلیت کشت و کار در مناطق مختلف شهرستان و عدم تلاقی فصل کشت زیره سبز با فصل کاری دیگر محصولات و همچنین به عنوان گیاه وجینی در پاکسازی علفهای هرز مورد استقبال بهره‌برداران قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان اضافه کرد: با توجه به ارزش اقتصادی بالای این محصول تولیدی و قابلیت عرضه در بورس با کمترین نوسانات قیمت سبب اطمینان خاطر کار کشاورزان از فروش محصول شده است به طوری که زیره سبز به عنوان یک گونه معرفی شده در الگوی کشت پاییزه شهرستان است.

طراحی سایت توسط فراکارانت