English | شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

سمنان نخستین استان کشور در رفع تداخلات اراضی شد؛ افزایش ۵۱۰۰ هکتار به مستثنیات کشاورزی

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به وضعیت این استان در اجرای طرح رفع تداخلات اراضی گفت: سمنان نخستین استان کشور در رفع تداخلات اراضی شد و بر این اساس بیش از پنج هزار و ۱۰۹ هکتار به مستثنیات کشاورزی در این استان افزوده شد.
️به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، غلامرضا خراسانیان بعدازظهر امروز در نشست قرارگاه صدور سند کاداستر برای اراضی کشاورزی استان سمنان در سالن یادگار امام خمینی (ره) استانداری این استان اظهار داشت: ۹۳۴ پلاک کشاورزی در استان سمنان مشمول قانون رفع تداخلات اراضی شده‌اند که بررسی پرونده‌های همه این پلاک‌ها در استان سمنان به اتمام رسیده است.
️وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۷۲ هزار هکتار از مساحت کل استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد افزود: از این مساحت و با برگزاری جلسات کمیسیون رفع تداخلات اراضی استان سمنان با حضور همه دستگاه‌های عضو، برای ۱۴۸ هزار هکتار از این اراضی که مشمول این قانون می‌شدند؛ تعیین تکلیف شده است.
️مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه استان سمنان با ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار، هفتمین استان پهناور کشور است خاطرنشان کرد: بیش از ۵۵ درصد از مساحت استان سمنان را کویر تشکیل می‌دهد و ۳۳ درصد از مساحت استان سمنان نیز اراضی مرتعی است و بر این اساس بیش از ۹۰ درصد از مساحت استان سمنان انفال بوده و در ید دولت است.
️خراسانیان با اشاره به اینکه تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی خط قرمز امور اراضی استان سمنان است، از فعالیت برخی سودجویان برای فریب مردم در روستاهای خوش آب‌وهوای این استان خبر داد و افزود: برخی دلالان و بنگاه‌های معاملات املاک از ناآگاهی مردم از قانون سوءاستفاده کرده و اراضی کشاورزی را با وعده ساخت‌وساز به آنان می‌فروشند و خریداران پس از اجرای بنا با قانون مواجه می‌شوند.
وی با بیان اینکه بیشتر تخلفات تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان سمنان از این نوع (ناآگاهی مردم از قوانین مربوط به تغییر کاربری اراضی کشاورزی) است بیان کرد: در این راستا کارشناسان امور اراضی در همه شهرستان‌های استان سمنان آمادگی ارائه مشاوره رایگان به خریداران اراضی کشاورزی را دارند تا حقی از مردم ضایع نشود.
️مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به برخوردهای صورت گرفته با تخلفات تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی این استان خاطرنشان کرد: در سه‌ماهه امسال ۲۲ مورد قلع‌وقمع بنای غیرمجاز بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی در استان سمنان صورت گرفته، درحالی‌که این آمار در سال گذشته ۳۱ مورد بوده است.
️خراسانیان از طرح دعوی برای ۲۹ مورد تخلفات تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در محاکم قضایی استان سمنان از ابتدای امسال تا پایان خردادماه خبر داد و افزود: شکایات امور اراضی استان سمنان از متخلفان در دادگاه‌ها در دست بررسی است.

طراحی سایت توسط فراکارانت