English | شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

سیل شمال غرب کشور به ۱۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی آذربایجان غربی خسارت زد

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: بر اساس برآوردهای اولیه کارشناسان به بیش از ۱۵ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی استان بر اثر سیلاب خسارت وارد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ، اسمعیل کریم زاده در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده شهرستان ارومیه و اراضی کشاورزی مناطق باراندوز چای ، نازلو چای و دهستان بالانج با بیان این مطلب افزود: براثر بارش‌های چند روز اخیر در حدود ۲۰ تا ۱۰۰ درصد از اراضی کشاورزی استان خسارت وارد شد.
کریم زاده اظهارکرد: طبق ارزیابی های انجام شده تا به امروز متاسفانه به تعداد سه هزار و ۲۱۰ کندوی زنبور عسل در سطح زنبورستانهای استان به میزان ۶۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد شده است.
وی تصریح کرد: همچنین تعداد ۱۵۵ راس دام کوچک نیز در اثر سیل تلف شده است . وی با بیان اینکه بیشتر خسارت وارد شده به اراضی زراعی در مزارع گندم، جو، کلزا، چغندرقند، صیفی‌جات و باغات هسته‌دار بوده است، افزود: هماهنگی‌های لازم مبنی بر تشکیل اکیپ‌های تعیین خسارت در بخشهای سیل زده استان تیم‌های تعیین خسارت از روز یکشنبه با هماهنگی فرمانداری‌ها و صندوق بیمه کشاورزی استان جمع بندی نهایی میزان خسارت را اعلام می‌کنند.
این مسئول خاطرنشان کرد: بیشترین میزان خسارت وارده تا کنون از سطح شهرستان‌های اشنویه، ارومیه ، نقده، پیرانشهر گزارش شده است و ریاست جمهور نیز طی تماس تلفنی با استاندار آذربایجان غربی در جریان آخرین وضعیت مناطق سیل زده در آذربایجان غربی قرار دارند و در این راستا جلسات مدیریت بحران برای رفع مشکلات سیل زدگان و بررسی میزان خسارت وارده با حضور فرمانداران تشکیل و تصمیمات لازم برای رسیدگی به وضعیت مناطق سیل زده اتخاذ شده است.
رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی در این بازدید ها از نزدیک با تعدادی از اهالی، کشاورزان و بهره‌برداران منطقه باراندوز چای، نازلو چای و دهستان بالانج ارومیه دیدار و به بررسی مسائل و مشکلات خسارت دیدگان منطقه پرداخت.
علیزاده مدیر جهادکشاورزی شهرستان ارومیه نیز که در جریان این بازدیدها رییس سازمان جهاد کشاورزی و تعدادی از مسئولان این سازمان را همراهی می کرد، اظهار کرد: طبق برآودهای اولیه بیشترین میزان خسارت وارده از سیل اخیر در سطح ۴۶ روستای مناطق نازلو چای باراندوز چای،سرو و سیلوانا بوده که تعداد ۵ مورد راه عمومی روستایی و ۳ واحد‌ دامداری و همچنین تعداد ۱۶۵۰ کلنی زنبور عسل درحدود ۲۰ تا ۱۰۰ درصد دچار خسارت‌ شده‌اند.

طراحی سایت توسط فراکارانت