English | جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳

عرضه هفتگی یک میلیون قطعه جوجه یکروزه در بورس کالا تا شهریور امسال/قیمت پایه هر قطعه ۱۷۰۰ تومان

پیش‌بینی می‌شود عرضه جوجه یکروزه در بورس کالای ایران تا شهریورماه امسال به یک میلیون قطعه در هفته برسد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی معاون دفتر امور طیور معاونت تولیدات دامی با اعلام این مطلب به خبرنگار ما گفت: به منظور عرضه جوجه یکروزه به بورس کالا مشوق هایی را برای تولید کنندگان در نظر گرفته ایم به طوری که اگر ۴۰ تا ۵۰ درصد تولیدشان را به بورس ببرند، می توانند تعداد هفته هایی که از گله نگهداری می کنند افزایش دهند.
مهندس امید امینی با بیان این که در حال حاضر بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار قطعه جوجه در روز در بورس توسط شش یا هفت تولید کننده عرضه می شود، اظهار داشت: ۲۵۰ شرکت تولید کننده جوجه یکروزه نیز مدارک خود را برای اخذ کد عرضه کالا به بورس ارایه داده اند که در حال بررسی است.
وی یادآور شد: عرضه جوجه یکروزه با هدف ایجاد شفافیت در معامله و قیمت از بهمن ماه سال گذشته آغاز شد و ظرف سه ماه نزدیک به ۷۰۰ هزار قطعه جوجه یکروزه در تابلوی فرعی بورس قرارگرفت.
امینی افزود: بورس کالا این برنامه را دارد که با افزایش عرضه و تقاضا برای معامله، جوجه یکروزه به تابلوی اصلی بورس منتقل شود.
وی با اشاره به این که جوجه یکروزه با قیمت پایه ۱۷۰۰ تا ۱۷۵۰ تومان در بورس کالا عرضه می شود، گفت: قیمت جوجه یکروزه در کارگروه برنامه ریزی تولید و با توافق انجمن جوجه یکروزه و اتحادیه مرغ گوشتی تعیین شده و این قیمت در بورس می تواند با نوسانات ۱۰ درصد پایین تر و یا بالاتر همراه شود.
معاون دفتر طیور معاونت تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، عرضه جوجه یکروزه در بازار بورس کالا را در حال توسعه دانست و تصریح کرد: چنانچه موانعی در عرضه این محصول در بورس کالا ایجاد شود، آن را برطرف خواهیم کرد.

طراحی سایت توسط فراکارانت