عملیات قلع و قمع بناهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی شهرستان سرخه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه گفت: عملیات قلع و قمع ۲ مورد تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان انجام شد.

 به گزارش روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، عباس غفوریان،مدیر جهادکشاورزی شهرستان سرخه اظهار داشت: تخلفات و تغییر کاربری‌ها و احداث غیرمجاز بنا در اراضی کشاورزی منجر به هدر رفت سرمایه مالک و همچنین سرمایه و وقت بیت المال و انفال جمهوری اسلامی می‌شود.

عباس غفوریان با اشاره به افزایش بی رویه تخلفات در این زمینه در سال‌های اخیر افزود: خریداران اراضی کشاورزی حتماً نسبت به اخذ مشاوره از کارشناسان امور اراضی شهرستان اقدام کنند تا با عدم آگاهی، اراضی زراعی و کشاورزی و باغی را خریداری نکرده و سرمایه خود را هدر ندهند.

 وی از عملیات قلع و قمع ۲ مورد تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان در دهه سوم تیرماه ۱۴۰۲ خبر داد.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گفت:در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، تعداد ۲ قطعه باغ شهری و ساخت ساز غیر مجاز ایجاد شده به مساحت ۱۵۰ متر طول دیوار کشی و ۱۵۰ متر مربع بنای مسکونی در روستای صوفی آباد و اروانه با دستور صریح و قاطع دادستان شهرستان و با همکاری و تامین امنیت، توسط عوامل فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان و همکاری اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای و کارشناسان امور اراضی شهرستان سرخه تخریب و به چرخه تولید بازگشت.

️️ وی افزود:شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی مراتب را از طریق تماس با سامانه ۱۳۱ ارتباطات مردمی‌ حفاظت اراضی کشاورزی و یا مراجعه به واحد امور اراضی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اطلاع دهند.

طراحی سایت توسط فراکارانت