English | جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳

فعالان نماز سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تجلیل شدند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت:  در مراسمی با حضور رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فعالان نماز این سازمان تجلیل شدند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالله قربانیان اظهار داشت: امروز ۸ نفر از فعالان نماز سازمان جهاد کشاورزی در آئینی تجلیل شدند.وی خاطرنشان کرد: همچنین سایر فعالان نماز در سطح شهرستان‌ها نیز در آئینی تجلیل خواهند شد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به برخی از شاخص‌های معرفی این افراد به عنوان فعالان نماز افزود: تقید به نماز اول وقت و شرکت در نماز جماعت، ترغیب و دعوت دیگران به اقامه نماز و نماز جماعت، قرائت اذان زنده در اوقات شرعی نماز، قرائت ادعیه و اذکار و تعقیبات نماز، برخورداری صحت قرائت نماز، برخورداری حسن خلق، توانمندی در پاسخگویی به شبهات نماز و همکاری در مراسم‌های مختلف فرهنگی و مذهبی برخی از شاخص‌های انتخاب این افراد بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین قربانیان بر ضرورت اقامه نماز اول وقت تأکید کرد و گفت: ترویج اقامه نماز اول وقت در ادارات باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به روایتی از رسول خدا(ص) گفت: ایشان فرمودند: «از من نیست کسی که نماز را سبک بشمارد. به خدا قسم هر کس نماز واجبش را از اول وقت، به تأخیر بیندازد، در حوض کوثر نزد من نخواهد آمد و شفاعت من در روز قیامت نصیب او نمی‌گردد».

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان  با اشاره به آیاتی از قرآن مجید درباره اهمیت اقامه نماز خاطرنشان کرد: همانطور که در این آیه (الذین ان مكنّاهم فی الارض اقاموا الصلاة) مشاهده می‌کنیم قرآن كریم در توصیف قدرتمندان مؤمن و در صدر وظایف آنان اقامه‌ی نماز را نام برده است.

حجت الاسلام و المسلمین قربانیان افزود: این وظیفه، در عمل شخصی، كیفیت بخشیدن به نماز است، و در تلاش اجتماعی، ترویج نماز و همگانی كردن آن.

وی گفت: كیفیت یافتن نماز به دین معنی است كه نماز با حال و حضور ادا شود و نمازگزار به نماز با چشمِ «میعاد ملاقات با خدا» بنگرد و در آن، با خدای خود سخن بگوید و خود را در حضور او ببیند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به ضرورت ترویج نماز تصریح کرد: ترویج نماز، هر حركت و تلاشی است كه در راه همگانی كردن آن، و تبیین اهمیت آن، و آسان كردن دسترسی به آن، بتوان صورت داد.

حجت الاسلام و المسلمین قربانیان ‌خاطرنشان کرد: صاحبان اندیشه و بیان با گفتن و نوشتن، دارندگان رسانه‌ها و منبرها با پرداخت جذّاب و هنری و مسئولان دستگاه‌ها هر یك متناسب با كاركرد آن دستگاه، می‌توانند این وظیفه‌ی بزرگ در زمینه اقامه را ادا كنند.

طراحی سایت توسط فراکارانت