English | شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

مبارزه با افت ملخ در سطح مزارع و باغات استان سمنان به ۶۰۳ هکتار رسید.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه مبارزه با آفت ملخ در سطح مزارع و باغات این استان در حال انجام است افزود: مبارزه با افت ملخ در سطح مزارع و باغات استان سمنان به ۶۰۳ هکتار رسید.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، لطف‌الله رضایی در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای مبارزه با آفت ملخ اظهار داشت: تا کنون در سطح ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار عملیات ردیابی انجام شده و سطح مبارزه نیز به ۶۰۳ هکتار رسیده است.

وی با بیان اینکه آفت ملخ قادر است قابل‌توجهی از گیاهان زراعی و مرتعی را از بین ببرد اضافه کرد: ازاین‌رو مبارزه اصولی با این آفت مخرب در دستور کار مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه پایش مزارع و مبارزه با آفت ملخ سالانه انجام می‌شود خاطرنشان کرد: در استان سمنان سالانه حدود ۴۰ هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی پایش و ردیابی با آفت ملخ صورت می‌گیرد و امسال نیز تا کنون ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار ردیابی انجام شده است.

رضایی با بیان اینکه تا کنون بیشترین سطح مبارزه در شهرستان‌های دامغان و مهدی‌شهر انجام شده است افزود: تا کنون در دامغان ۲۰۰ هکتار، مهدی‌شهر ۱۵۰ هکتار، در گرمسار ۱۲۰ هکتار و در میامی نیز در سطح ۱۱۰ هکتار مبارزه با آفت ملخ انجام شده است.

وی میزان مبارزه با آفت ملخ در شهرستان‌های سمنان و شاهرود را به ترتیب ۱۹ و هکتار عنوان کرد و افزود: سال گذشته حدود ۴ هزار هکتار مبارزه شیمیایی با آفت ملخ در مناطق آلوده استان سمنان انجام شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز  در این باره گفت: انواع ملخ شکم بادمجانی، مراکشی، بومی و ایتالیایی در استان سمنان مشاهده شده است.

مشیریان گفت: برنامه پایش و ردیابی این آفت در استان سمنان به‌صورت مستمر ادامه دارد.

طراحی سایت توسط فراکارانت