English | شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان: سرمایه گذاری بیش از ۳۱۲ میلیارد ریال در بخش کشاورزی استان سمنان در ماه گذشته/توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی در اولویت استان سمنان است

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از سرمایه‌گذاری بیش از ۳۱۲ میلیارد ریالی در این حوزه خبر داد و گفت: توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی و دامی در اولویت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، رحمت الله کاشی اظهار داشت: بر اساس مجوزهای تاسیس صادر شده در حوزه زراعی باغی و دام و طیور استان سمنان در اردیبهشت ماه امسال، در مجموع بیش از ۳۱۲ و ۵۶۸ میلیون ریال سرمایه گذاری در حوزه های زراعی، باغی و دام و طیور این استان انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۶ مجوز تاسیس واحدهای تولیدی زراعی، باغی و دام و طیور در استان سمنان از ابتدای اردیبهشت ماه امسال تا پایان این ماه صادر شده است عنوان کرد: در این مدت برای ایجاد هر کدام از واحدهای تولیدی حوزه باغی، زراعی و دام و طیور، ۲ مجوز تأسیس صادر شده است.

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: در صورت تکمیل و بهره‌برداری از این واحدهای تولیدی در مجموع ۲۲۲ و ۶۱۴ میلیون ریال سرمایه‌گذاری ثابت انجام خواهد شد که از این میزان ۱۴۷ و ۵۵۴ میلیون ریال مربوط به حوزه زراعی، ۲۶ و ۸۰۷ میلیون ریال آن نیز مربوط به حوزه باغی بوده و ۴۸ و ۲۵۳ میلیون ریال آن در حوزه دام و طیور سرمایه‌گذاری خواهد شد.

کاشی با اشاره به اینکه سرمایه در گردش این تعداد پروژه در صورت تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه ها، ۸۹ و ۱۵۴ میلیون ریال شامل ۴۳ و ۵۸۳ میلیون ریال در حوزه زراعی، ۶ و ۷۵۸ میلیون ریال در حوزه باغی و ۳۹ و ۶۱۳ میلیون ریال در حوزه دام و طیور خواهد بود خاطرنشان کرد: در مجموع ۳۱۲ و ۵۶۸ میلیون ریال سرمایه گذاری ثابت و سرمایه گذاری به صورت سرمایه در گردش در حوزه زراعی، باغی و دام و طیور در استان سمنان بر اساس این مجوزها انجام می شود.

وی با اشاره به تولید ۶۹ هزار و ۲۱۰ تنی انواع تولیدات زراعی، باغی و دامی با بهره‌برداری از این واحدهای تولیدی در استان سمنان خاطرنشان کرد: ۵۰ هزار و ۹۰۵ تن از این محصولات مربوط به تولیدات زراعی، ۷۲۹ تن مربوط به تولیدات باغی و ۱۸ هزار و ۴۰۰ تن نیز مربوط به تولیدات دام و طیور است.

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان برای تولید این میزان محصولات کشاورزی و دامی و طیور در استان سمنان بیش از ۳۱ هزار و ۵۵۵ تن انواع مواد خام شامل هشت هزار و ۳۷۵ تن مواد خام زراعی ۲ هزار و ۹۰۰  مواد خام باقی و ۲۸۰ تن انواع مواد خام دام و طیور استفاده می شود.

کاشی با اشاره به اینکه با احداث و بهره‌برداری از این واحدهای تولیدی برای ۱۲۶ نفر اشتغال پایدار ایجاد می‌شود اضافه کرد: از این تعداد ۹۰ نفر مربوط به واحدهای تولید محصولات زراعی، ۱۱ نفر مربوط به واحدهای تولید محصولات باغی و ۲۵ نفر نیز مربوط به تولید محصولات دام و طیور است.

وی از صدور یک پروانه بهره برداری محصولات باغی در استان سمنان اردیبهشت ماه امسال خبر داد و با اشاره به سرمایه گذاری ۷ و ۱۶۸ میلیون ریالی این واحد تولیدی بیان کرد: از این میزان ۶ و ۹۸۸ میلیون ریال آن مربوط به سرمایه گذاری ثابت و ۱۸۰ میلیون ریال آن نیز مربوط به سرمایه در گردش این واحد تولید محصولات باغی است.

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به ظرفیت تولید ۳۰۰ تنی این واحد تولید محصولات باغی از ایجاد اشتغال برای ۴ نفر با بهره‌برداری از این واحد تولید محصولات باغی خبر داد.

 

 

 

طراحی سایت توسط فراکارانت