پيش‌بيني برداشت ۱۰۰۰۰ تن زردآلو از باغات شهرستان دامغان

مدبر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت:  پیش‌بینی می‌شود امسال از باغات این شهرستان ۱۰ هزار تن زردآلو برداشت شود.

 به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، علي اصغر اماميون اظهار داشت: برداشت زردآلو از سطح بیش از یکهزار هکتار از باغات این شهرستان از ابتدای خرداد ماه آغاز و تا پایان این ماه ادامه دارد.

 وی خاطرنشان کرد: در حالی که سرما و طوفان باعث کاهش میزان محصول تولیدی در شهرستان شده است پیش بینی می‌شود بیش از ۱۰ هزار تن زردآلو از باغات برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان با بیان اینکه بیشترین سطح باغات زردآلو شهرستان در منطقه رودبار است به ارقام این محصول تابستانه اشاره کرد و گفت: قوامی، رجبعلی، سفید آستانه، شیرازی برخی از ارقام زردآلو است که در باغات این شهرستان کشت شده است.

امامیون تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد محصول تولیدی به صورت تازه‌خوری به شهرها و استان‌های همجوار ارسال می‌شود و ما بقی محصول در کارگاه‌ها فرآوری می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات جهادکشاورزی شهرستان دامغان در راستای حمایت از  باغداران گفت: توزیع بیش از ۳۰۰ تن کود شیمیایی، ارائه دستورالعمل‌های فنی ارائه کنترل آفت و بیماری‌ها و مدیریت تغذیه برخی از این اقدامات است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان افزود: صدور مجوزهای مربوط به سایبان‌های باغی و گلخانه‌ای منطبق با محیط و اعطای تسهیلات از محل اعتبارات با بهره کم و همچنین تأمین اراضی مورد نیاز برای اجرای طرح‌های فرآوری سردخانه و کارگاه‌های تهیه برگه زردآلو و سایر محصولات آفتابی، از دیگر اقدامات و فعالیت‌های مرتبط با این محصول از سوی این مدیریت است.

امامیون خاطر نشان کرد: با توجه به سطح برداشت و میزان محصول تولیدی  تعداد ۵۰ هزار نفر روز کارگر در باغات این شهرستان مشغول کار هستند.

طراحی سایت توسط فراکارانت