کارگاه آموزشی «مدیریت باغات پسته» در دامغان برگزار شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان از برگزاری کارگاه آموزشی «مدیریت باغات پسته» در این مدیریت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، علی‌اصغر امامیون اظهار داشت: این کارگاه آموزشی به‌منظور ارتقا و سطح آگاهی و آموزش کارکنان مدیریت جهاد کشاورزی دامغان و به همت واحد ترویج این مدیریت برگزار شد.

وی گفت: این کلاس با حضور اخیانی معاون فنی، رؤسای ادارات ترویج و تولیدات گیاهی و تمامی کارشناسان مروج شهرستان و کارشناسان باغبانی شهرستان‌های شاهرود و سمنان برگزار شد.

تولی مسئول حفظ نباتات و مدرس کارگاه شهرستان دامغان نیز در این کارگاه آموزشی درباره زمینه آموزش مبارزه با بیماری‌های شایع خاکزاد در شهرستان، لزوم ضدعفونی بذور قبل از کشت، آموزش شیوه صحیح مدیریت آبیاری و هرس و کود دهی مطالبی را عنوان کرد.

رعایت نکاتی مانند تسطیح اراضی و شیب بندی صحیح و اصولی قبل از احداث از دیگر مطالب عنوان شده در کارگاه آموزشی «مدیریت باغات پسته» در دامغان بود.

مسئول حفظ نباتات و مدرس کارگاه آموزشی «مدیریت باغات پسته» گفت: با رعایت این نکات می‌توان علائم ناشی از این عارضه را کاهش داد.

 تولی گفت: به‌منظور کاهش آسیب به باغات شهرستان دامغان کنترل شایعه کمبودهایی مانند بور، کلسیم و منیزیم و سرشاخه خشکیدگی بسیار حائز اهمیت است..

طراحی سایت توسط فراکارانت