English | شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

۱۰۰ درصد تعهد اشتغال بخش كشاورزي در استان سمنان محقق شد


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از تحقق ۱۰۰ درصدی تعهد اشتغال در بخش کشاورزی این استان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، سید حسن میر عماد در نشستی با مسئولان مراکز خدمات جهاد کشاورزی این سازمان اظهار داشت: ۷۵ درصد تسهیلات اشتغال روستایی نیز در استان سمنان جذب شده است.
وی با بیان اینکه جذب اعتبارات در استان سمنان به روز است گفت: جذب اعتبارات در بخش صندوق توسعه بخش کشاورزی استان سمنان نسبت به سایر استان ها به روز است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه تولیدات بخش کشاورزی در این استان در سالی که گذشت بسیار مطلوب بود افزود: کسب این میزان توفیقات علیرغم همه مشکلات به خاطر تلاش تمام مدیران مراکز جهاد کشاورزی و سایر مدیران سازمان بوده است و باید این فرایند در سال آینده نیز ادامه یابد.
میرعماد با بیان اینکه ایران امروز در شرایط سخت اقتصادی قرار دارد و دشمن تحریم های گوناگونی را به کشور تحمیل کرده است گفت: در این وضعیت تحریم باید بخش کشاورزی نقش خود را به خوبی ایفا کند.
وی با اشاره به بارش های امسال گفت: خوشبختانه امسال وضعیت کشت زمستانه به خاطر این بارندگی ها بسیار مطلوب بود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از مدیران مراکز خدمات جهاد کشاورزی خواست تا برای سال آینده برنامه ریزی مناسب داشته باشند و از همین حالا بذر گواهی شده را به کشاورزانی که سال گذشته از این بذر استفاده نکرده معرفی و مزایای آن را برای این بهره‌برداران تشریح کنند.
میرعماد با بیان اینکه بارندگی‌های اخیر می‌تواند میزان آفات امراض و همچنین بیماری‌های قارچی را در برخی محصولات افزایش دهد به مدیران مرکز تاکید کرد تا با حساسیت بیشتری به این موضوعات توجه کرده چرا که افزایش تولید منوط به توجه به کنترل آفات و امراض و همچنین تغذیه است.
وی با بیان اینکه توسعه گلخانه ها باید در استان بیشتر مورد توجه قرار گیرد گفت: در حال حاضر استان سمنان در حوزه ایجاد گلخانه ها خوب عمل کرده است ولی هنوز جای کار بیشتری وجود دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: باید ایجاد گلخانه های کوچک مقیاس در دستور کار مراکز جهاد کشاورزی سازمان قرار گیرد و ایجاد این گلخانه ها به بهره برداران بخش کشاورزی توصیه شود.
وی همچنین به کشت خارشتر در این استان اشاره کرد و گفت: خارشتر برای استان ظرفیت بسیار مطلوب بوده و باید کشت آن در دستور کار قرار گیرد.

طراحی سایت توسط فراکارانت