English | شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

اختصاص ۴ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح های آبیاری مدرن در کشور

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی ایران گفت که دولت تدبیر و امید امسال چهار هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح های آبیاری مدرن به بخش کشاورزی اختصاص داده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از ایرنا، حسین صفایی روز دوشنبه در آئین گشایش نمایشگاه گل و گیاه در رامسر افزود : این میزان اعتبار دولت با توجه کمبود آب در کشور می تواند به اصلاح شیوه آبیاری بخش کشاورزی کمک کنند.
وی گفت : سیاست اصلاح شیوه آبیاری محصولات کشاورزی در ۲ سال گذشته مورد حمایت دولت قرار گرفته بود و امسال نیز این روند ادامه خواهد داشت.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به بسته حمایتی دولت در بخش تولیدی ، گفت : دولت تدبیر و امید در بخش صنعت گل و گیاه نیز تاکنون حمایت های خوبی داشته است و امسال نیز همانند گذشته در زمینه توسعه صنعت گلخانه و پرورش ماهی در قفس اعتباراتی را در نظر گرفته است.
وی افزود : پرداخت یارانه ۸۵ درصدی هزینه های اجرای طرح های ابیاری مدرن از سوی دولت،فرصت مناسب ارزشمندی برای کشاورزان و تولید کنندگان است.
صفایی با اشاره به رشد چشمگیر تولیدات صنعت گل و گیاه در دنیا گفت : جمهوری اسلامی ایران با وجود داشتن آب و هوای و خاک مناسب برای پرورش گل و گیاه هنوز تا رسیدن به نتیجه مطلوب فاصله دارد.
وی افزود : ایران در رتبه ۱۵ تا ۱۷ جهانی برای تولید پرورش گل و گیاه قرار دارد.
مدیرعامل سازمان تعاون روستایی ایران همچنین خاطر نشان کرد : در راستای حمایت از تولیدات گل و گیاه، تبدیل اراضی به گلخانه نیاز به اخذ مجوز و تغییر کاریری ندارند و حتی نیاز به پرداخت عوارض سازه نیز نیست.
نمایشگاه گل و گیاهان زینتی روز دوشنبه با حضور ۱۲۵ نفر از محققان داخلی و مهمانان خارجی در مجتمع مروارید سبز رامسر آغاز به کار کرد.
همچنین نخستین سمپوزیوم بین المللی گل و گیاهان زینتی قرار است از فردا با حضور مهمانان خارجی و داخلی در تالار هتل رامسر آغاز شود.
مهمانان خارجی شرکت کننده در این سمپوزیوم از کشورهای امریکا ، روسیه، آلمان ایتالیا ،بلژیک، استرالیا، تایلند ،ژاپن و چین هستند.
نمایشگاه و سمپوزیوم گل و گیاهان زینتی رامسر تا ۱۴ اردیبهشت ماه در رامسر برپا است.

طراحی سایت توسط فراکارانت