خلاصه وظايف
– مطالعه و بررسی قوانین و مقررات مالی و آئین نامه ها، دستورالعمل های ذیربط به منظور اجرای دقیق وظائف
– مطالعه سیستم ها و آیین نامه ها و دستورالعمل های مربوط به اعتبارات هزینه ای، سرمایه ای ، تعهدات، امور بازنشستگان و موظفین و ارائه پیشنهادات اصلاحی در موارد لازم.
– برنامه ريزي و رسیدگی بر صدور درخواست وجه اعتبارات هزينه اي و سرمايه اي.
– رسیدگی بر صدور اسناد حسابداري اعتبار مصوب، تخصيص اعتبار، درآمد ها و اصلاحيه موافقتنامه ها .
– نظارت بر نگهداري حساب اعتبارات برحسب برنامه ها و طرح ها و تهيه گزارشات لازم.
– برنامه ریزی امور مربوط به تامين اعتبار حواله هاي صادره از سوي مقامات مجاز بر اساس ليست هاي توزيعي و ثبت هزينه هاي انجام شده.
– برنامه ريزي و بررسی انطباق عمليات ثبت شده در سيستم اعتبارات با سيستم حسابداري و رفع مغايرت احتمالي.
– تهيه گزارشات مربوط به اعتبارات هزینه ای و سرمایه ای و ارسال آن به مقامات مافوق و مجريان طرح ها و عاملين مسئول امور مالي و ساير مراجع ذيربط حسب مورد.
– برنامه ريزي درجهت الكترونيكي نمودن حساب اعتبارات هزینه ای و سرمایه ای به منظور نگهداري حسابهاي مذكور و تهيه و تنظيم گزارشات مربوطه.
– نظارت برثبت اطلاعات مربوط به حساب اعتبارات هزینه ای و سرمایه ای در سيستم رايانه اي و انطباق اطلاعات وارده با سيستم حسابداري.
– انجام ساير امور ارجاعي از سوی مقام مافوق.