English | شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

افزایش ۲۱ میلیون تنی محصولات کشاورزی موجب بهبود معیشت روستاییان شده است

 
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با بیان اینکه سیاست دولت در بخش اقتصاد کشاورزی سیاست هایی در راستای توسعه و رشد بخش کشاورزی بوده گفت: افزایش ۲۱ میلیون تنی محصولات کشاورزی موجب بهبود معیشت روستاییان شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت،رییس جمهوری در همایش ملی اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی با اشاره به افزایش ۲۱ میلیون تنی تولید محصولات کشاورزی در دولت یازدهم، خودکفایی در تولید این محصول استراتژیک را عاملی مهم برای بهبود وضعیت کشاورزان و مردم ایران عنوان کرد و گفت: در شروع کار دولت یازدهم نیازمند حدود ۵ میلیون تن گندم بودیم، اما در سال ۹۵ با خودکفایی در تولید گندم، قادریم ۳ میلیون تن گندم صادر کنیم. احمدعلی کیخا، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در این باره با بیان اینکه افزایش تولید محصولات کشاورزی به معنای افزایش درامد کشاورزان و بهبود معیشت و اشتغال مردم روستایی است، می گوید: توجه ویژه دولت به بخش کشاورزی موجب تسریع در روند توسعه کشور و کاهش وابستگی به کشورهای خارجی شده است.
احمدعلی کیخا، نماینده مردم زابل با اشاره به افزایش ۲۱ میلیون تنی تولید محصولات کشاورزی دردولت یازدهم می گوید: در سه سال و نیم گذشته افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی تولید محصولات کشاورزی را شاهد بوده ایم و این مساله موجب بهبود روند معیشت کشاورزان می شود. در واقع با افزایش تولید محصولات کشاورزی به همان نسبت درآمدزایی در بخش کشاورزی افزایش پیدا می کند و این درآمد در بین کشاورزان توزیع می شود.
این نماینده مجلس با بیان اینکه تولید محصولات اساسی در کشور و افزایش تولید محصولات کشاورزی اقدامات توسعه ای در راستای تقویت معیشت روستاییان و مردم محروم است می گوید: علاوه بر این مساله منافع غیرمستقیمی دیگر از جمله افزایش زمینه اشتغال روستاییان نیز فراهم شده است.
کیخا در ادامه با اشاره به اقدامات توسعه ای دولت یازدهم برای توسعه و رشد بخش کشاورزی می گوید: خودکفایی و افزایش تولید محصولات کشاورزی در شرایط تحریم و کاهش قیمت نفت موجب کاهش وابستگی به کشورهای خارجی و در نهایت جلوگیری از خروج ارز شده است. به گفته وی این مساله موجب شد تا دولت در شرایط تحریم و تنگنا به جای واردات محصولات غذایی که خود قادر به تولید بوده ایم اقدام به واردات کالاهای مورد نیاز صنایع و تولیدات کشور کند.
نماینده مردم زابل در مجلس در ادامه توسعه بخش کشاوزی در دولت تدبیر و امید را موجب کمک به سلامت مردم عنوان کرده و به پایگاه اطلاع رسانی دولت می گوید: وقتی تولید محصولات کشاورزی افزایش پیدا می کند دسترسی مردم به محصولات اساسی مورد نیاز بیشتر شده ضمن اینکه این مساله تغذیه بهتر و سلامت مردم را به همراه دارد. به گفته وی مجموع این اقدامات گامی مهم و اساسی برای رشد حدود پنج درصدی بخش کشاورزی و کاهش وابستگی به واردات است.
وی در ادامه به خودکفایی ایران در تولید گندم در سال گذشته اشاره کرده و می گوید: با خودکفایی در تولید گندم درآمدهای کشاورزان داخلی افزایش پیدا کرد و از سویی منابعی که صرف واردات می شد به جیب کشاورزان رفت.
نماینده مردم زابل در مجلس در پایان در خصوص اقدامات دولت در استان سیستان و بلوچستان نیز می گوید: یکی از مهمترین پروژه های دولت یازدهم در این استان اجرای طرح ۴۶ هزار هکتاری انتقال آب با لوله برای استفاده بهینه از آب و خاک به سیستان بوده است. به گفته کیخا این مساله موجب رونق اقتصادی در این استان شده و برنامه ریزی شده که تا دو سال آینده این پروژه نهایی شود.

 

 

طراحی سایت توسط فراکارانت