English | شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

امربه معروف و نهی از منکر، مسوولیتی اجتماعی و راهی برای اقامه دین در زندگی مردم است

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: امر به معروف و نهی از منکر دین را سرپا نگه می دارد و موجب قدرت و رونق حاکمیت می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، آیت ا… حسن عالمی امروز در دومین گردهمایی یاوران معروف وزارتخانه، امر به معروف و نهی از منکر را از مهمترین واجبات و فروع دین خواند و اظهار داشت: اگر مسلمانان می خواهند دین پابرجا بماند باید امر به معروف و نهی از منکر کنند.
وی افزود: با امر به معروف و نهی از منکر، محیط زندگی مسلمانان محل بروز و ظهور و رواج احکام دین می شود.
آیت ا… عالمی بر عمل به امر به معروف و نهی از منکر تاکید و تصریح کرد: ما باید امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان راهی برای اقامه دین در زندگی مردم ببینیم و به آن اهتمام بورزیم.
وی در عین حال گفت: امر به معروف و نهی از منکر راه رویت خدا را با درک و جان برای انسان فراهم و عدم عمل به آن سدهای گوناگون در مسیر الهی ایجاد می کند.
در این گردهمایی دکتر هاشمیان معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور نیز اظهار داشت: با امر به معروف و نهی از منکر در کشور توسعه، عمران و آبادانی و امنیت پایدار ایجاد می شود و مسوولیت اجتماعی شکل می گیرد و عدالت در فضا بوجود می آید.
وی با بیان این که اصل هشتم قانون اساسی به امر به معروف و نهی از منکر اشاره می کند، گفت: بر اساس این قانون امر به معروف و نهی از منکر در جامعه وظیفه همگانی است و در سه حوزه دولت به مردم، مردم به دولت و مردم به مردم قابل اجرا می باشد.
هاشمیان افزود: غفلت از این اصل موجب شده هزینه های نظام جمهوری اسلامی در حوزه اجتماعی افزایش یابد و بعد از ۳۵ سال حدود و وظایف امر به معروف و نهی از منکر مشخص شده و یک ستاد به عنوان مجری برای آن تشکیل شده است.
وی ادامه داد: در ماده (۹) اصل هشتم قانون اساسی آمده، اشخاص حقیقی و حقوقی حق ندارند برای امر به معروف و نهی از منکر مانع ایجاد کنند و ایجاد هر نوع مزاحمت، جرم محسوب می شود.
معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: بر اساس این ماده، مسوولان با استفاده از قدرت نباید مانع اقامه امر به معروف و نهی از منکر شوند و در این صورت علاوه بر محکومیت اداری به مجازات اسلامی محکوم خواهند شد.
وی در عین حال علما و روحانیون، نخبگان و فرهیختگان، گروه های مرجع، دانشجویان، یاران معروف، مدیران، انقلابیون و جهادیون را از گروه های بیدارکننده مردم برشمرد و گفت: این گروه ها زیر بنای جامعه را با تفکر اسلامی اصلاح می کنند.
در ادامه، دکتر پیمان فلسفی مدیر کل دفتر نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در این گردهمایی به اهم اقدامات این دفتر در زمینه امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و اذعان داشت: در راستای اجرای قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در وزارت جهاد کشاورزی ۴۰ شورا شکل گرفته است.
وی در عین حال از شکل گیری ۹ گروه یاوران معروف در بخش های مختلف از جمله بسیج، کارکنان، بانوان و نخبگان وزارتخانه خبر داد.
فلسفی برگزاری کارگاه های توجیهی و آموزشی، تهیه و توزیع بسته های فرهنگی و راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه را از دیگر اقدامات در حوزه امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد.
بنابراین گزارش با حضور آیت ا… عالمی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و مهندس جوادی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی ،دکتر هاشمیان معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر و دکتر مروی مدیرکل دستگاه های زیربنایی و اقتصادی ستاد امر به معروف و نهی از منکر از سایت شورای امربه معروف ونهی از منکر وزارت جهاد کشاورزی در سایت مرکزی ستاد امر به معروف و نهی از منکر به منظور اطلاع رسانی و اخبار شوراهای سازمانی داستانی رونمایی شد.
در این گردهمایی همچنین از صندوق کمک به بازسازی عتبات عالیات رونمایی شد.

طراحی سایت توسط فراکارانت