English | شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

باحضور وزیر جهاد کشاورزی از پیشکسوتان عرصه جهاد کشاورزی تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، سیدحسن میرعماد در جلسه ویدئو کنفرانس که با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره سه هزار شهید گلگون کفن استان سمنان اظهار داشت:   ۱۱۹شهید خانواده جهاد کشاورزی استان سمنان در دوران دفاع مقدس خوش درخشیدند.

وی با بیان اینکه علیرغم جمعیت کم استان ولی همواره ۳۰ گردان از جهاد در جبهه ها حضور داشتند، افزود: گردان مهندسی رزمی ۱۵ ولیعصر، گردان مهندسی رزمی ۴۰ امام حسین(ع) و گردان مهندسی رزمی ۲۷ رسول اکرم(ص) و قرارگاه حمزه سیدالشهدا که ۹ گردان مهندسی رزمی داشت و مربوط به هفت استان کشور بود که از این تعداد سه گردان متعلق به جهادگران استان سمنان بود و ۸۰ درصد از کادر ستاد فرماندهی این قرارگاه نیز از استان سمنان بودند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در سفر به استان سمنان گفت: رهبری از ستادهای پشتیبانی جنگی این استان در دوران هشت سال دفاع مقدس به نیکی یاد کردند.

میرعماد از جمله کارهای برجسته مهندسی رزمی استان سمنان در دوران جنگ تحمیلی را احداث ۲۵ هزار کیلومتر جاده در جبهه ها، ۴ هزار کیلومتر خاکریز عنوان کرد و گفت: جهاد سازندگی استان سمنان در دوران دفاع مقدس ۲۷ هزار نیرو اعزام به جبهه داشته است و یک هزار و ۲۲۱ جانباز و ۱۱۹ شهید را در راه انقلاب هدیه کرده است.

وی بیان کرد: شهیدان ساجدی، امینیان، سمیعی و … از فرماندهان شهید دوران هشت سال دفاع مقدس استان سمنان هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان به برخی از خدمات جهادگران در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در بخش پشتیبانی ۲۵ هزار کیلومتر جاده احداث شده و یک هزار و ۹۸۶ پل و آبراهه توسط جهادگران این استان احداث شده است.

وی از دیگر خدمات جهادگران استان سمنان در دوران دفاع مقدس را ایجاد ۲۶۱ پناهگاه و زاقه و ۴ باند فرودگاه، احداث سه هزار و ۹۰۰ کیلومتر جاده، ۴۵ مورد سکوی پرتاب موشک و ۳۵ اورژانس صحرایی و حفر ۱۲۸ کیلومتر کانال اشاره کرد.

میرعماد افزود: در بخش مهندسی رزمی جهاد استان سمنان نیز ۲۵ کیلومتر جاده در عملیات طریق القدس در موازات جاده دشمن از کارهای بسیار خوب جهادگران استان سمنان است.

وی با  اشاره به حضور جهادگران استان سمنان در ۱۲۲ عملیات در دوران دفاع مقدس گفت: در بخش فرهنگی دفاع مقدس هم کارهای بسیار خوبی در استان انجام شد که دو مورد از آنها تألیف و چاپ پنج جلد کتاب در خصوص قرارگاه و گردان های مهنسی است که هم اکنون در اختیار علاقه مندان آن قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان عنوان کرد: قرارگاه جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس در پارک موزه دفاغ مقدس استان سمنان در حال احداث است که بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

طراحی سایت توسط فراکارانت