English | شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

خاطرات رزمندگان دفاع مقدس مکتوب شود

خاطرات رزمندگان دفاع مقدس مکتوب شود

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ شهادت و ایثار در جامعه گفت: خاطرات رزمندگان دفاع مقدس مکتوب شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی در دیدار با تعدادی از سنگرسازان بی‌سنگر به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: باید خاطرات رزمندگان از سوی آنان نوشته شده و به صورت مکتوب درآید تا برای نسل‌های بعد ماندگار شود.

وی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گفت: باید این فرهنگ غنی برای نسل جوان و نوجوان تبیین و تشریح شود تا این نسل با فرهنگ غنی دفاع مقدس و رشادت‌های ایثارگران آشنا شوند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به اهمیت عاشوراشناسی و شناخت جامعه از حضرت سید‌الشهدا نیز گفت: شناخت امام حسین(ع) از راه سخنان این بزرگوار و عمل ایشان محقق می‌شود.

آیت‌الله شاهچراغی اظهارداشت: با تعمق در سخنان حضرت سید‌اشهدا می توان ایشان را به درستی شناخت و از این رو باید در مداحی و مرثیه‌های ماه محرم به سخنان امام حسین(ع) توجه ویژه شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با اشاره به وظیفه مهم مداحان در انتقال مفاهیم عاشورا و همچنین پیام امام حسین(ع) گفت: مداحان سخنان حضرت سیدالشهدا را در مداحی به کارگیرند.

آیت‌الله شاهچراغی با بیان اینکه باید پیام عاشورا به خوبی برای نسل جوان تبیین شود افزود: مداحان می‌توانند از طریق بیان فرمایشات حضرت سیدالشهدا در مداحی‌های خود جوانان را با امام حسین(ع) و زندگی ایشان آشنا کنند و فرهنگ عاشورا را به خوبی منتقل کنند.

وی با بیان اینکه شهدا و به ویژه امام حسین(ع) به خاطرعشق به معبود قدم در راه شهادت گذاشتند تصریح کرد: بهتر از عشق چیزی در دنیا وجود ندارد و شما سنگرسازان بی سنگر عاشق خدا و شهادت بودید و با این انگیزه خدایی به جبهه‌های جنگ علیه باطل اعزام شدید.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با بیان اینکه برخی از مرگ‌ها ننگ است از شهادت به عنوان یک زیور گرانبها نام برد و به سخنان حضرت سید الشهدا درباره شهادت اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند« من آن اندازه به شهادت وابسته‌ام مانند عشق یعقوب به یوسف(ع)».

وی با اشاره به در پیش بودن هفته دفاع مقدس نیز گفت: رمز پیروزی رزمندگان در دفاع مقدس صبر و مقاومت و اطاعت از امام خمینی(ره) بود.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امنیت و توسعه امروز کشور مرهون و مدیون خون شهدا و رشادت‌های ایثارگران است گفت: همه ما باید قدردان ایثارگری رزمندگان و شهدا باشیم.

آیت الله شاهچراغی با بیان اینکه امروز نیز در حال جنگ هستیم و جنگ ادامه دارد اضافه کرد: امروز دشمن از طریق جنگ اقتصادی و جنگ روانی وارد صحنه شده است و رمز پیروزی همان رموز دوران دفاع مقدس است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در این دیدار آزاده سرافراز میرصناعی خاطراتی از ماه محرم و مراسم‌های عزاداری در زمان اسارت بیان کرد.

سیادت‌پور از دیگر رزمندگانی بود که از خاطرات خود در زمان دفاع مقدس و جهاد سازندگی و پشتیبانی جنگ سخن گفت.

طراحی سایت توسط فراکارانت