English | شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

دولت سیزدهم بر رفع تداخلات اراضی تاکید ویژه دارد

 

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: دولت سیزدهم بر رفع تداخلات اراضی تاکید ویژه دارد و آمارها نیز بیانگر همین موضوع است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، رضا افلاطونی در دیدار با استاندار سمنان اظهار داشت: درحالی‌که میزان رفع تداخلات اراضی در سطح کشور تا پایان دولت قبل کمتر از ۱۰ درصد بود؛ امروز و تنها پس از ۲۲ ماه از استقرار دولت سیزدهم این میزان به بیش از ۴۰ درصد مجموع پرونده‌های موجود در این بخش رسیده و این نشان از اهتمام دولت مردمی سیزدهم برای اتمام رفع تداخلات اراضی در سطح کشور دارد.

وی با اشاره به امتیازات اجرای قانون در راستای رفع تداخلات اراضی در کارگروه‌های مربوطه بیان کرد: در سال ۱۳۹۴ قانونگذار فرصتی را به دولت داد تا اختلافات با بهره‌برداران بخش کشاورزی در خصوص مالکیت اراضی را در قالب کارگروه رفع تداخلات رفع کرده و هزینه‌های مربوط به طرح دعاوی در محاکم قضایی در این زمینه را کاهش دهد.

رئیس سازمان امور اراضی کشور روند رفع تداخلات اراضی در استان سمنان را بسیار مطلوب ارزیابی و تصریح کرد: امروز با تعامل و وحدتی که بین دستگاه‌های همکار در رفع تداخلات اراضی استان سمنان وجود داشته است شاهد آن هستیم که این استان به عنوان نخستین استان‌ کشور به همه پرونده‌های رفع تداخلات اراضی رسیدگی و این پرونده‌ها را تعیین تکلیف کرده است.

افلاطونی با اشاره به پیشتازی استان سمنان در بین استان‌های کشور در خصوص صدور سند مالکیت برای اراضی کشاورزی عنوان کرد: امروز در حالی ۵۵ درصد از اراضی کشاورزی استان سمنان سند مالکیت دارند که میانگین کشوری صدور اسناد مالکیت برای اراضی کشاورزی حدود ۳۴ درصد است.

وی با اشاره به گستردگی فعالیت های سازمان امور اراضی کشور در استان‌ها جلوگیری از تغییر کاربری های غیرمجاز در اراضی کشاورزی را یکی از مهم‌ترین رسالات و دغدغه‌های این سازمان عنوان و همراهی هرچه بیشتر استانداران و فرمانداران در سراسر کشور را در این خصوص خواستار شد.

گفتنی است در این سفر شاهینی معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع سازمانی سازمان امور  اراضی کشور، حیدریان معاون توسعه ساماندهی سازمان، احمدی مدیر کل حدنگاری و سرهنگ امینی فرمانده یگان حفاظت سازمان امور  اراضی کشور ، افلاطونی را همراهی کرده بودند.

 

طراحی سایت توسط فراکارانت