English | شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد : نشست صميمي رياست سازمان با بهره برداران و كشاورزان شهرستان سمنان روستاي خيرآباد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی نشست رئیس سازمان با بهره برداران و کشاورزان در روستای خیر آباد از توابع شهرستان سمنان برگزار گردید .
در این نشست که با حضور مدیران دستگاهها و معاونت های تحت پوشش سازمان صورت گرفت ، رئیس سازمان در ابتدا توضیحاتی در خصوص عملکرد جهاد کشاورزی استان در سال گذشته ارائه داد .
مهندس میرعماد ضمن اشاره به عملکرد بالای تولید گندم در شهرستان سمنان گفت : توجه به مسائل فنی و همکاری کشاورزان با کارشناسان مربوطه مهمترین عامل در دست یافتن به همچین موفقیتی در سال گذشته می باشد.
وی همچنین به رشد ۳۳% محصولات کشاورزی در استان اشاره کرد و ابراز داشت : در سال گذشته بیش از صد هزار تن خرید تضمینی گندم در استان انجام گرفت . امسال نیز شرایط برای خرید تضمینی گندم فراهم است و قیمت خرید نیز ۱۳۰۰۰ ریال می باشد.در محصول جو نیز با پیگیری های صورت گرفته و با همکاری پشتیبانی امور دام جو مازاد کشاورزان مطابق سال قبل از کشاورزان خریداری و این کار باعث می شود که جو مازاد کشاورزان به خارج استان انتقال پیدا نکند و امسال قیمت برای خرید جو ۱۰۳۰۰ ریال می باشد که عملیات خرید و واریز مبلغ نیز در اسرع وقت به حساب کشاورزان صورت می گیرد .
میرعماد در ادامه گفت : حدود ۵۰۰۰ هکتار در استان از سیستم های نوین آبیاری اجرا شده که در این راستا هیچ محدودیتی برای کشاورزان و بهره برداران استان وجود ندارد و می توانند ترجیحا بصورت گروهی که از یک طرف بخاطر صرفه جویی در هزینه ها و از طرف دیگر تزریق امکانات و تجهیزات بهتر برای اجرای سیستم های تحت فشار جهت تشکیل پرونده و بهره گیری از این فرصت اقدامات لازم را انجام دهند.
وی اشاره ای هم به تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی داشت گفت : ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات در سال گذشته با بهره کم به این قسمت واگذار شده است که متقاضیان می توانند ناوگان خود را بروز کرده و جدید خریداری کنند که این صرفا جهت خرید تراکتور یا ادوات کشاورزی نمی باشد و قسمت های دیگر اعم از تجهیزات مرغداری ، دامداری و …… را نیز پوشش می دهد .
رئیس سازمان همچنین به پرداخت کلیه مطالبات بیمه کشاورزان اشاره کرد و گفت : موفقیت دیگر در عرصه کشاورزی در سال گذشته پرداخت کلیه مطالبات بیمه به کشاورزان بود که فقط بخشی از مطالبات که خسارت به تنه درختان مبیاشد در حال پیگیری از طریق استانداری می باشد و در اسرع وقت این موضوع نیز انجام خواهد گرفت .
به گزارش روابط عمومی سازمان در این جلسه پس از بحث و بررسی و پرسش و پاسخ کشاورزان و مسئولان مربوطه موضوعاتی نیز به تصویب رسید :
– پیگیری در خصوص مشکلات مربوط به زمین های موقوفه
– پیگیری در خصوص مسائل مربوط به آب و فاضلاب شهری و استفاده آن در صنعت کشاورزی شهرستان
– پیگیری مسائل مربوط به جاده بین مزارع شهرستان
– آمادگی و اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار
– پیگیری در خصوص دعوت به تشکیل مجمع و هیئت مدیره شرکت تعاونی در استان
– فعال سازی شرکت تعاونی خیرآباد در روزهای آینده
– پیگیری در خصوص حل مشکلات مربوط به آب و برق دامداری ها و پروانه های کوچک روستائی
– پیگیری و حل مسائل مربوط به تغذیه دام از قبیل سبوس مورد نیاز دامداران
– پیگیری در جهت سمپاشی و ضدعفونی کردن دامداری ها
در پایان جلسه مهندس میرعماد ضمن تشکر از حضور مردم در جلسه تاکید کرد: با توجه به انتخابات در پیش رو حضور حداکثری و مشارکت شما مردم در این عرصه میتواند مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و بدخواهان نظام باشد.

 

 

طراحی سایت توسط فراکارانت