English | شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

سطح مبارزه با آفت سن غلات به بیش از ۲۴ هزار هکتار رسید.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه مبارزه همگانی با آفت سن غلات همچنان ادامه دارد افزود: سطح کل مبارزه با سن مادری و پوره در مزارع استان سمنان به ۲۴ هزار و ۵۹۵ هکتار رسید.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان لطف‌الله رضایی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مبارزه با سن مادری در برخی شهرستان ها از اوایل فروردین و در برخی از اواسط آن آغاز شده است اظهار داشت: سطح کل مبارزه با سن مادری در مزارع استان ۱۲ هزار و ۸۶۰ هکتار است.

وی با بیان اینکه مبارزه با آفت سن غلات در سطح مزارع جو و گندم صورت می‌گیرد گفت: از مجموع مبارزه با سن مادری ۹ هزار و ۲۰ هکتار آن در سطح مزارع گندم و ۳ هزار و ۸۴۰ هکتار آن در مزارع جو بوده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطر نشان کرد: مبارزه با سن پوره نیز  از بیست و هشتم فروردین ماه در سمنان آغاز شد و عمده مبارزه در سایر شهرستانها در اردیبهشت ماه انجام شد.

رضایی سطح کل مبارزه با پوره را ۱۱ هزار و ۷۳۵هکتار عنوان کرد و گفت: از میزان ۹ هزار و ۳۹۰ هکتار در سطح مزارع گندم و  ۲ هزار و ۳۴۵ هکتار آن در مزارع جو بوده است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین سطح مبارزه با سن  در شهرستان گرمسار و در سطح ۹ هزار و ۴۵۰ هکتار انجام شده است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: میزان مبارزه با آفت سن غلات در آرادان  پنج هزار و ۴۰۰ هکتار، در میامی پنج هزار و ۳۷۵ هکتار، در سمنان ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار، در شاهرود یکهزار و ۶۰ هکتار، در سرخه و دامغان نیز به ترتیب ۵۶۰ و ۵۴۰ هکتار انجام شده است.

طراحی سایت توسط فراکارانت