English | شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

ضرورت ایجاد زمینه‌های آموزشی لازم برای احراز پست‌های مدیریتی توسط بانوان

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور زنان و خانواده، بر ضرورت ایجاد زمینه‌های آموزشی لازم برای احراز پست‌های مدیریتی توسط بانوان تاکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، خانم بنی‌هاشم در نخستین نشست مشورتی نمایندگان کمیسیون بانوان وزارت جهاد کشاورزی در سال جاری گفت: ارتقای دانش و مهارت‌های حرفه‌ای بانوان در زمینه مدیریت سازمانی از اولویت‌های برنامه‌های آموزشی کمیسیون امور بانوان است تا بدین ترتیب ظرفیت‌های مناسب برای احراز پست‌های مدیریتی بانوان شناسایی و ایجاد شود.
وی اظهار امیدواری کرد با اجرای طرح تربیت مدیران از سوی معاونت توسعه و مدیریت منابع انسانی، شرایط لازم برای احراز پست‌های مدیریتی توسط بانوان نیز فراهم شود.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور زنان با اشاره به متقارن بودن این نشست با هفته عفاف و حجاب گفت: بخش اعظم مباحث عفاف و حجاب به زنان و مباحث مرتبط با آنان مربوط می‌شود که یکی از مسائل بسیار مهم در جامعه است.
وی تاکید کرد: لازم است مباحث مربوط به عفاف و حجاب در جامعه از زوایای مختلف به مورد بررسی و آسیب‌شناسی قرار گیرد.
بنی‌هاشم خاطرنشان کرد: حجاب محدودیت نیست بلکه مصونیت است اما در جامعه به دلیل عدم تبیین مناسب مسئله حجاب و عفاف، این موضوع به محدودیت تبدیل شده است بنابراین با تغییر شیوه‌های آموزشی و تبیین ارزش‌گذاری به خود، می‌توان این محدودیت را به سمت مصونیت سوق داد.
همچنین در این نشست، سرکار خانم غلامی محقق و پژوهشگر در مسائل زنان و خانواده و آسیب‌های اجتماعی به ارائه مباحثی در خصوص هویت زن در اسلام پرداخت.
گفتنی است؛ این نشست با حضور نمایندگان کلیه معاونت‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت جهاد کشاورزی در سالن جلسات سازمان تعاون روستایی برگزار شد.

طراحی سایت توسط فراکارانت