English | شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

طرح‌های احداث کانال‌های بتنی و انتقال آب با لوله در استان سمنان اجرا می‌شود.

 مدیر آب‌وخاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از اجرای طرح‌های احداث کانال‌های بتنی و انتقال آب با لوله در این استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، حسین شاهینی اظهار داشت: با توجه به اینکه بیش از ۹۰ درصد منابع آبی کشاورزی استان سمنان از منابع آب زیرزمینی است اهمیت حفظ و حراست و استفاده بهینه از این منابع و ضرورت اجرای پروژه‌های انتقال آب ضروری است.

وی افزود: در این راستا و در جهت استفاده بهینه از آب و بالا بردن راندمان آبیاری از کانال‌های آبیاری و لوله‌های پلی‌اتیلن استفاده کرد.

مدیر آب‌وخاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: از ابتدای امسال تا کنون و از محل اعتبارات ملی و استانی و در قالب سه طرح احداث تکمیل و بهسازی کانال‌های آب‌رسانی کشاورزی و انتقال با آب با لوله، طرح اجرای عملیات آب‌وخاک در عرصه تشکل‌های کشاورزی و طرح ساختمان شبکه‌های آبیاری و زهکشی اراضی کشاورزی اجرا شده است.

شاهینی گفت: این طرح‌ها با صرف اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال و با عملکرد ۷ کیلومتر در سطح شهرستان‌های تابع هزینه شده و تحویل کشاورز شده است و همچنین طولی به میزان ۱۵٫۶ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال در حال اجرا است.

طراحی سایت توسط فراکارانت