English | شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

مبارزه با آفت ملخ همچنان ادامه دارد؛ مناطق آلوده سم‌پاشی شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه مبارزه با آفت ملخ در سطح استان همچنان ادامه دارد افزود: مناطق آلوده سم‌پاشی شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، لطف‌الله رضایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مبارزه با ملخ در شهرستان شاهرود از ابتدای خردادماه امسال در منطقه طرود با روش طعمه پاشی آغاز شد و کماکان ادامه دارد.

وی با اشاره به افزایش جمعیت ملخ در منطقه بسطام گفت: در راستای مبارزه با آفت ملخ اقدامات متعددی در دستور کار قرار گرفت و با هماهنگی انجام شده با دهیاری‌ها درگیر آفت ملخ سموم در اختیار آن‌ها قرار گرفت و مقرر شد ضمن اطلاع‌رسانی به اهالی برای جلوگیری از تعلیف دام از مناطق سم‌پاشی شده نسبت به سم‌پاشی مناطق آلوده اقدام شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: همچنین کشاورزانی که به دلایل مختلف امکان تهیه سم برای مبارزه با ملخ در مزرعه خود نداشتند از طریق سازمان جهاد کشاورزی سم لازم در اختیارشان قرار گرفت و سم‌پاشی در حاشیه باغات و مزارع با دستگاه ‏ulv انجام گرفت.

۴۰ لیتر سم برای سم‌پاشی مراتع در اختیار منابع طبیعی قرار گرفت

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: مقدار ۴۰ لیتر سم در اختیار منابع طبیعی قرار گرفت تا نسبت به سم‌پاشی مراتع در اطراف مزارع و باغات اقدام کند.

عباس مشیریان گفت: در مجموعه تا کنون مقدار ۲۰۰ لیتر سم مالاتیون، فنیتروتیون و دسیس در امر مبارزه با ملخ استفاده شده و سطحی بالغ بر ۴۰۰ هکتار سم‌پاشی شده است.

وی افزود: مناطق مبارزه شده و در حال مبارزه شامل ابر، قهج علیا، گلستان ابرسج و تاش بوده و در سایر روستاها مانند میان‌آباد، علی‌آباد، ابرسج، ده خیر و بسطام سم در اختیار خود کشاورزان نیز قرار گرفته است.

طراحی سایت توسط فراکارانت