English | شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

معاون وزیر جهاد کشاورزی در سمنان: بیشتر محصولات باغی استان سمنان در سبد صادرات کشور است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی گفت:سمنان از استان‌های مهم کشور در حوزه کشاورزی بوده و بیشتر محصولات باغی استان سمنان در سبد صادرات کشور است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، محمدمهدی برومندی در حاشیه بازدید از شرکت کشت و صنعت شهمیرزاد در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت‌های مهم استان سمنان در حوزه کشاورزی بیان کرد: سالانه یک و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید می‌کند و در امنیت غذایی کشور نقش بسیار مهمی دارد.

وی اظهار کرد: استان سمنان دارای ۶۶ هزار هکتار باغ بوده که سالانه بیش از ۴۵۰ هزار تن محصولات باغی تولید می‌کند و اغلب این محصولات در سبد صادرات کشور بوده و ارزآوری خوبی برای کشور دارد و از این رو سمنان استان مهمی هست.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی با اشاره به برخی مشکلات شرکت کشت و صنعت شهمیرزاد به‌عنوان مالک بزرگ‌ترین باغ گردوی خاورمیانه اظهار داشت: در بازدید از کشت و صنعت مسائل و مشکلاتی هست که به زیرساخت‌ها و مطالعات اولیه طرح بازمی‌گردد و رفع این مشکلات نیازمند این است که مطالعه کافی در این زمینه انجام شود و در این بازدید تصمیم شد کارگروهی از معاونت باغبانی، بخش آب‌وخاک و معاونت تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی به‌فوریت تشکیل شود و مسائل و مشکلات کشت و صنعت شهمیرزاد بررسی شود تا تصمیمات دقیق و کارشناسی برای ادامه حیات این کشت و صنعت اتخاذ شود و نتیجه به سهامداران و مردم اعلام شود.

برومندی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر وجود یک آفت در درختان باغات شهمیرزاد و اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان و همچنین وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه گفت: فصل جدیدی از خدمت و تلاش برای مردم در دولت جدید و مجلس جدید آغاز شده است و در این مدت هم رئیس‌جمهور و هم وزیر جهاد کشاورزی به استان سفر کردند و این نشان‌دهنده این است که دولت محکم و قوی برای انجام خدمتگزاری به مردم آمادگی کامل دارد و تلاش می‌کند.

وی گفت: برای رفع مشکلات حوزه بخش کشاورزی در شهمیرزاد و آفتی که درختان این منطقه را درگیر کرده است، سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در حال رصد و پایش است و سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی نیز ورود کرده و این کار به‌صورت کارشناسی دنبال می‌شود و در این هفته توصیه‌های فنی از سوی سازمان حفظ نباتات اعلام می‌شود.                             

طراحی سایت توسط فراکارانت