English | شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

نشست تخصصی و هم اندیشی مدرن سازی شبکه های آبیاری و زهکشی برگزار شد.

نخستین نشست تخصصی و هم اندیشی مدرن سازی شبکه های آبیاری و زهکشی با حضور مدیران ،کارشناسان و مشاورین بخش آب و خاک در سالن اجتماعات این معاونت در کرج برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل روابط عمومی معاونت آب و خاک، مجری طرح جامع شبکه های فرعی غرب و شمال غرب کشور در این نشست گفت:مرحله اول این طرح هم اکنون از ۶۸درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

مهندس سیدرحیم سجادی افزود:ظرفیت خیلی خوبی در بهره وری مناسب آب در کشور داریم در حالی که از این ظرفیت در طول مدت های زیادی نتوانستیم استفاده کنیم تا اینکه طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان و ایلام به اجرا درآمد که ۳۰۰ هزار هکتار آن تاکنون به پایان رسیده است‌.

وی درخصوص بحث مواد اولیه پلی اتیلن برای شبکه های آبیاری اظهار داشت:بیش از ۹۵ درصد اجرای شبکه های فرعی در پروژه ۲۲۰ هزار هکتاری به صورت کم فشار اجرا می شود که نوسانات ارزی منجر به بالارفتن قیمت این لوله ها و فشار زیاد برای اجرای پروژه شده که باید در پروژه های آتی این موضوعات مدنظر قرار گیرد.

نشست تخصصی و هم اندیشی مدرن سازی شبکه های آبیاری وزهکشی با هدف بهره وری مناسب از آب و رسیدن به راهکارهای مناسب جهت جلوگیری از فرسودگی شبکه های آبیاری انجام شد.

طراحی سایت توسط فراکارانت