English | شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

وزیر جهاد کشاورزی در گرمسار: زنجیره تولید محصولات دامی گرمسار در حال شکل گیری است/کشت گیاهان دارویی در کشور توسعه می‌یابد

وزیر جهاد کشاورزی از توسعه کشت گیاهان دارویی به عنوان یکی از اولویت‌های مهم این وزارتخانه نام برد و گفت: امروز زنجیره تولید محصولات دامی گرمسار در حال شکل گیری است.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، محمود حجتی در جمع خبرنگاران در گرمسار اظهار داشت: امروز تحقق زنجیره تولید یکی از مهمترین راه‌های برون رفت تولید کنندگان و کشاورزان از وضعیت فعلی است.
وی با اشاره به اینکه باید خدمات پیش از تولید و پس از تولید در بخش کشاورزی محقق شود افزود: تنها در این صورت است که می‌توان گفت که شعار از مزرعه تا سفره عملی شده است.
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به افتتاح کارخانه تولید خوراک دام در گرمسار از سوی شرکت تعاونی گاوداران گرمسار و برنامه این شرکت برای احداث کارخانه فرآورده‌های لبنی خاطرنشان کرد: امروز زنجیره تولید محصولات دامی گرمسار در حال شکل گیری است.
حجتی با اشاره به اجرای پروژه کشت باریجه در مراتع استان سمنان گفت: طرح کشت باریجه در بیش از پنج هزار هکتار از مراتع استان سمنان انجام شده و کشت پنج هزار هکتار دیگر از این گیاه دارویی نیز از سوی اداره کل منابع طبیعی استان سمنان در حال اجرا است.
وی با اشاره به اینکه کشت گیاهان دارویی سبب ایجاد اشتغال در کشور می‌شود عنوان کرد: باید از استعدادهای زیادی که در این زمینه در اراضی کشور و استان سمنان وجود دارد بهره برد؛ چراکه این مهم سوددهی زیادی برای بهره‌برداران دارد.
وزیر جهاد کشاورزی در ادامه با اشاره به مهم‌ترین اولویت‌های این وزارتخانه در دولت جدید گفت: توسعه کشت گیاهان دارویی، استفاده از عرصه‌های بیابانی، توسعه کشت متراکم و گلخانه‌ای و توسعه صادرات محصولات کشاورزی از جمله اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی در دولت دوازدهم است.

طراحی سایت توسط فراکارانت