English | شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

پایگاه داده گلخانه سازان کشور راه اندازی شد/ استاندارد فیلم های پوششی گلخانه به ثبت رسید

پایگاه داده گلخانه سازان کشور راه اندازی شد/ استاندارد فیلم های پوششی گلخانه به ثبت رسید

پایگاه داده گلخانه سازان کشور به سفارش و همکاری معاونت امور باغبانی وزارتخانه،در سایت موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی به آدرس www.aeri.ir راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی،براساس اعلام معاونت امور باغبانی این وزارت،با توجه به اهمیت ساماندهی امور مربوط به صنعت گلخانه سازی در زمینه های تولید و واردات سازه، تجهیزات و تاسیسات گلخانه ای، بر اساس سفارش و همکاری معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، پایگاه داده گلخانه سازان و صنایع مرتبط راه اندازی شد. در این پایگاه، شرکت های تولید کننده و تامین کننده سازه، تجهیزات و تاسیسات گلخانه ای اطلاعات مربوط به شرکت ومشخصات فنی تولیدات خود را وارد می کنند تا بهره برداران بتوانند با مراجعه به پایگاه مذکور ، شرکت گلخانه ساز یا تامین کننده تجهیزات و تاسیسات مورد نیاز را شناسایی و انتخاب نمایند. این پایگاه از طریق سایت موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی به آدرس www.aeri.ir قابل دسترسی و آماده بارگذاری و ثبت اطلاعات توسط هر یک از شرکت های تولید کننده سازه ، لوازم و تجهیزات گلخانه در سراسر کشور است.
استاندارد فیلم های پوششی گلخانه به ثبت رسید
استاندارد فیلم های پوششی گلخانه (پلاستیک ها و فیلم های چندلایه ، الزامات و روش های آزمون ، شرایط نصب ، استفاده و جمع آوری فیلم) توسط کارگروه فنی پوشش و فیلم های پلیمری گلخانه با همکاری معاونت امور باغبانی و سازمان ملی استاندارد کشور تدوین و به ثبت رسیده است.
پذیرش اسناد اجاره اراضی کشاورزی به عنوان وثیقه تسهیلات بخش کشاورزی
برپایه این گزارش،براساس هماهنگی انجام شده بین معاونت امور باغبانی، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و بانک کشاورزی، زمینه اجرای ترهین اراضی مشاعی و نسق های زراعی و اسناد اجاره اراضی کشاورزی (موضوع ماده ۱۰ قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی) به عنوان وثیقه تسهیلات بخش کشاورزی (احداث و توسعه گلخانه) فراهم شد.
امضای تفاهم نامه احداث گلخانه در مراکش
در حضور معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، تفاهم نامه اولیه بین شرکت هامون به نمایندگی جناب آقای مهندس حمید امیرسیدی (صاحب دانش احداث گلخانه و تولید بذور هیبرید سبزی و صیفی) و شرکت مراکشی BECT به نمایندگی آقای سعید بلاگوگی به امضاء رسید.
در این تفاهم نامه مقرر شد که شرکت هامون در زمینه احداث گلخانه های مدرن در مراکش همکاری نماید و با عنایت به پیشتاز بودن این شرکت در زمینه تولید بذور هیبرید سبزی و صیفی، شرکت مراکشی تمایل خود را برای همکاری در تولید این نوع بذور در مراکش را اعلام کرد. براساس این تفاهم نامه مقرر شد،در مرحله اول بذور تولیدی شرکت هامون توسط شرکت BECT در کشور مراکش تحت کشت قرار گیرد و شرکت مراکشی نمایندگی توزیع بذور هیبرید سبزی و صیفی را نیز دریافت نماید.

طراحی سایت توسط فراکارانت