English | شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

پرداخت تسهیلات ۱۱ هزار میلیارد تومانی برای ایجاد شغل پایدار در مناطق روستایی

پرداخت تسهیلات ۱۱ هزار میلیارد تومانی برای ایجاد شغل پایدار در مناطق روستایی

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور، گفت: تسهیلات ۱۱ هزار میلیارد تومانی برای ایجاد شغل پایدار و مطمئن در مناطق روستایی و عشایری کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌‍رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سید ابوالفضل رضوی در همایش نقش‌آفرینی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار با بیان این که تسهیلات ۱۱ هزار میلیارد تومانی برای ایجاد شغل پایدار و مطمئن در حوزه‌های کشاورزی، صنایع دستی، گردشگری و صنایع فرآوری معدنی در صورت تصویب هیات دولت پرداخت می شود،عنوان کرد:  میانگین کارمزد این تسهیلات ۶ درصد است و زنان روستایی و عشایری می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.
وی افزود: کارمزد این وام در روستاهای مرزی و برای فارغ‌التحصیلان کشاورزی که در مناطق روستایی فعالیت کنند، ۴ درصد خواهد بود.
رضوی بر تعیین بازار محصولات روستایی و عشایری تاکید کرد و گفت: با برگزاری نمایشگاه توانمندی زنان روستایی و عشایری می‌توان در این راستا کوشید.
وی همچنین از برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان از ۱۲ تا ۱۸ اسفند ماه در تهران خبر داد.
این مسوول بر آموزش برای ایجاد اشتغال زنان روستایی و عشایری تاکید کرد و قول مساعد داد پروژه‌های خوب و قابل اجرا در زمینه اشتغال پایدار برای بهره‌مندی روستاییان در روستاها فعال شود.

تشکیل ۱۲ صندوق اعتباذات خرد زنان روستایی در ۷ استان کشور
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: تاکنون ۱۲ صندوق اعتباذات خرد زنان روستایی در ۷ استان کشور تشکیل شده است و امیدواریم تعداد این صندوق‌ها افزایش یابد.
خانم پروانه مافی در همایش نقش‌آفرینی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار افزود: با فعالیت این صندوق‌ها، کمک بزرگی در موفقیت و توانمندسازی زنان روستایی و عشایری صورت گرفته است و زنان می‌توانند در اشل بزرگ تولیدی بخش کشاورزی نقش مهمی را ایفا ‌کنند.
وی اظهار امیدواری کرد بزودی صندوق‌های اعتباری خرد و شبکه سراسری در همه استان‌های کشور تشکیل شود.
نماینده مردم تهران در مجلس، شبکه‌سازی صندوق‌های خرد زنان روستایی را از مهمترین برنامه‌های امور زنان وزارت جهاد کشاورزی برشمرد و گفت: تاکنون یکهزار و ۵۰۰ صندوق در کشور تشکیل شده است که تا پایان سال ۹۷ این تعداد به ۲هزار و ۱۰۰ صندوق خواهد رسید.
وی افزود: ما برآنیم با تخصیص منابع مختلف از وزارت جهاد کشاورزی و شرکت سرمایه‌گذاری توسعه بخش کشاورزی، در راستای شبکه‌سازی صندوق‌های خرد زنان روستایی و عشایری تلاش کنیم.
مافی با اشاره به نقش تجهیز منابع مالی در توانمندسازی، آموزش و اشتغال زنان روستایی و عشایری خاطرنشان ساخت: موضوع دسترسی به منابع مالی از مهمترین مسائل اشتغال و تولید زنان روستایی و عشایری است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

طراحی سایت توسط فراکارانت