English | چهارشنبه, ۲۵ مهر , ۱۴۰۳

پیش‌بینی برداشت ۱۰۰هزار تن انگور از تاکستان‌های شاهرود

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۱۰۰ هزار تومان انگور از تاکستان‌های این شهرستان برداشت شود.

حمید آقا بیکی با اشاره به آغاز برداشت انگور از تاکستان‌های این شهرستان اظهار داشت: عملیات برداشت انگور از اواخر خرداد با ارقام زودرس (خلیلی) آغاز و تا اوخر مهر ماه با ارقام دیررس و غالب (سرخ فخری) ادامه دارد.

وی با بیان اینکه انگور یکی از مهم‌ترین محصولات باغی شهرستان شاهرود است؛ گفت: سطح تاکستان‌های این شهرستان ۴ هزار و ۹۰۰ هکتار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود گفت: از این میزان یکهزار و ۱۰۰ هکتار غیر بارور و ۳ هزار و ۸۰۰ هکتار آن بارور است.

آقابیکی گفت: از این محصول انگور تولیدی ۴۰ درصد در سردخانه‌های این شهرستان نگهداری می‌شود و ۴۵ درصد آن به صورت تازه خوری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از انگور نیز به صورت کشمش، مویز، آبغوره، گردغوره، شیره انگور، سرکه، ترشی غوره و تولید کنسانتره فرآوری می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود گفت: مهم‌ترین ارقام انگور در این شهرستان خلیلی، عسگری، لعل، شاهانی، صاحبی، کشمشی، سفید فخری، سرخ فخری(شاهرودی)و  ریش بابا است.

آقابیکی با بیان اینکه از ارقام وارداتی نیز در تاکستان‌های این شهرستان وجود دارد گفت: ارقام وارداتی شامل فلیم سیدلس، رد گلاب، ترکمن اسکارلت، روبی سیدلس، کریمسون سیدلس است.

طراحی سایت توسط فراکارانت