English | شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

پیش بینی برداشت بیش از ۴۴۷۰ تن محصول گندم در دامغان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از چهار هزار و ۴۷۰ تن محصول گندم در دامغان برداشت شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، علی اصغر امامیون در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برداشت گندم از سطح  یکهزار و ۴۹۰ هکتار آغاز شده و تا نیمه اول مردادماه ادامه دارد.

وی با اشاره به عدم بارندگی در پاییز و بهار و سرمایه دیررس بهاره گفت: این امر سبب کاهش چشمگیر سطح تولید ارقام کشت شده گندم مثل پیشگام،سیوند و اروم نسبت به سال گذشته شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان  افزود: پیش بینی می شود بیش از چهار هزار و ۴۷۰ تن محصول گندم در این شهرستان برداشت شود که ۳۵۰۰تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان است.

امامیون به برخی از اقدامات انجام شده در طی فصل زراعی اشاره کرد و افزود: تأمین نهاده‌های کشاورزی از جمله توزیع ۴۴۷تن انواع کود شیمیایی، توزیع ۷۷ تن بذر گواهی شده گندم برخی از این اقدامات است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی به صورت مجازی و چهره به چهره در زمان‌های کاشت داشت و برداشت برای انتقال دانش و تکنولوژی به کشاورزان و زارعین و توزیع بخشی از سموم مورد نیاز در جهت ضدعفونی بذور خود مصرفی گندم، ارسال پیامک برای مبارزه با سن غلات و معرفی ۴۰ گندم کار به بانک کشاورزی برای دریافت کشاورز کارت( هر هکتار ۲۰ میلیون ریال) از دیگر اقدامات است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان  افزود: گفتنی است در جهت تأمین بخشی از بذر امسال ۵۵ هکتار از اراضی به کشت بذر مادری گندم اختصاص یافته بود که پیش‌بینی می‌شود ۶ تن در هکتار از مزارع بذری برداشت شود.

طراحی سایت توسط فراکارانت