English | شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

کاهش سطح زیرکشت و افزایش بهره وری برنامه وزارت جهاد کشاورزی در تولید گندم

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت : کاهش سطح زیرکشت و افزایش بهره وری در کشت گندم از برنامه های مهم وزارت جهاد کشاورزی است .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی هرمزگان، عباس کشاورز در بازدید از مزارع گندم بذری هرمزگان درشهرستان حاجی آباد افزود: طی ۳سال گذشته ۳۶۰هزار هکتار سطح کشت آبی گندم در کشور کاهش یافته و این در حالی است که تولید گندم از ۹٫۵ میلیون تن به ۱۴میلیون تن افزایش یافته است که علاوه بر خود کفایی در تولید گندم بخش از آن صادر شد.
وی با اشاره به اینکه با آغاز فصل برداشت گندم در کشور تاکنون بیش از ۵۰۰هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شده است اظهار داشت:گسترش سیستم های آبیاری نوین در کشت محصولات زراعی با هدف تولید گندم بر اساس هرمتر مکعب آب و ایجاد تعادل بین آب وخاک از دیگر برنامه های وزارت جهاد کشاورزی است.
کشاورز اظهار داشت : در سال ۹۲ متوسط تولید گندم برهر متر مکعب آب ۵۵۰گرم بوده که این رقم در سال به گذشته ۸۰۰گرم رسید.
این مقام مسئول اذعان کرد :با بررسی های انجام شده در مزارع گندم هرمزگان در هر مترمکعب آب ۲برابر متوسط کشوری محصول تولید شده است که نشان از ظرفیت های بسیار خوب بخش کشاورزی استان دارد.
کشاورز افزود :هرمزگان به دلیل شرایط آب وهوایی مناسب در فصل پاییز وزمستان امکان تولید محصولات زراعی و باغی را دارد که باعث شده برخی محصولات از جمله خرمای پیارم ، مرکبات سیاهو و سیر بشاگرد در کشور به عنوان برند مطرح شوند.

طراحی سایت توسط فراکارانت