English | شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

۶۶۰۷ مرکز پیشگیری، تشخیص و درمانی در کشور با مجوز سازمان دامپزشکی فعالیت می کنند

رئیس سازمان دامپزشکی گشور گفت: در حال حاضر ۶ هزار و ۶۰۷ مرکز پیشگیری، تشخیص و درمانی در سراسر کشور وجود دارد که سازمان دامپزشکی به آن مجوز داده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از سازمان دامپزشکی، دکتر مهدی خلج ر مراسم بهره برداری از بیمارستان تخصصی دامپزشکی در تهران با بیان اینکه ۶۰ درصد بیماری های عفونی انسان خاستگاه حیوانی دارد، گفت: سالانه پنج مورد از بیماری های نوپدید انسانی که شناسایی می شوند، منشاء حیوانی دارد.
وی اضافه کرد: در شرایط کنونی ایجاد این نوع مراکز یک ضرورت است نه انتخاب و در عصر حاضر تامین رفاه حیوانات فراتر از تامین بهداشت دام است و این موضوع در حوزه مسئولیت های سازمان دامپزشکی کشور قرار دارد.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور افزود: در حال حاضر ۶ هزار و ۶۰۷ مرکز پیشگیری، تشخیص و درمانی در سراسر کشور وجود دارد که سازمان دامپزشکی به آن مجوز داده است.
وی درباره بیماری تب کریمه کنگو با بیان اینکه این بیماری بومی کشور است، گفت: آنچه که سازمان دامپزشکی انجام می دهد در زمینه ارتقای سلامت جامعه و بهداشت عمومی است.
دکترخلج اظهار داشت: در زمینه کنترل این بیماری بازسازی کشتارگاه ها را در دستور کار قرار داده ایم و تلاش می کنیم که ساختار کشتارگاه ها را به سمت صنعتی شدن پیش ببریم.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از شیوع بیماری تب کریمه در کشور باید از کشتار غیرمجاز دام جلوگیری شود، گفت: یکی از تاکیدات ما قرار گرفتن گوشت ها در پیش سرد قبل از عرضه به مشتری است.
وی تصریح کرد: چون این بیماری در دام علائمی ندارد، تنها راه جلوگیری از شیوع آن در جمعیت انسانی، آموزش جامعه و مردم است.

طراحی سایت توسط فراکارانت