English | جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

پیش‌بینی برداشت ۲۰۰۰ تن پسته از باغات شاهرود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۲ هزار تن پسته از باغات این شهرستان برداشت شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، علی‌اصغر حجی در جمع خبرنگاران از افزایش چشمگیر سطح باغات پسته در شهرستان شاهرود خبر داد و اظهار داشت: این مهم با توجه به برنامه‌های ترویجی و درک کشاورزان شهرستان در ارتباط با سازگاری درخت پسته به محدودیت‌های مناطق خشک و ارزش بالای محصول آن در سال‌های اخیر صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سطح باغات پسته شهرستان شاهرود پنج هزار هکتار برآورد می‌شود افزود: این سطح شامل یک هزار و ۹۸۵ هکتار   بارور و  سه هزار و ۳۶ هکتار غیر بارور است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود به ارقام کشت شده پسته در این شهرستان اشاره کرد و گفت: ارقام عباسعلی، اکبری، شاه‌پسند، احمد آقایی و کله قوچی عمده ارقام کشت شده است.

حجی متوسط عملکرد پسته در این شهرستان حدود یک هزار و ۱۰۰ کیلوگرم در هکتار عنوان کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از  ۲ هزار تن محصول از باغات پسته این شهرستان برداشت شود.

وی خاطرنشان کرد: آفات خسارت غذایی مثل پسیل پسته، سن و زنبور مغز خوار پسته، سرمازدگی دیررس بهاره و عدم تجهیز باغات شهرستان به تجهیزات مربوطه، عدم تلقیح مناسب با نوسانات دمایی و بارندگی‌های بهاره، و اقتصادی نبودن تولید این محصول در باغات سنتی برخی از مشکلات پسته این شهرستان است.

طراحی سایت توسط فراکارانت