English | جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

: افزایش ۲۰درصدی تولید انگور در استان سمنان؛ طرح «فراز» برای باغات انگور استان سمنان اجرا می‌شود

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: پیش‌بینی می‌شود تولید انگور استان سمنان امسال نسبت به سال گذشته بیش از ۲۰ درصد افزایش داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، مهدی قرائیان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سطح زیر کشت باغات انگور در استان سمنان پنج هزار و ۶۳۴ هکتار است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود ۱۲۹ هزار تن انگور از باغات استان سمنان برداشت شود افزود: سال گذشته تولید انگور به خاطر سرمازدگی و همچنین تگرگ کم بود اما امسال تولید نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان درباره ارقام کشت شده انگور در این استان نیز گفت: سرخ فخری، سفید فخری و ارقام بی‌دانه در استان سمنان کشت می‌شود.

قرائیان افزود: باغات انگور به‌طور عمده در شهرستان وجود دارد اما این باغات در شهرستان‌های دامغان، سمنان، گرمسار، آرادان و میامی هم وجود دارد.

وی با بیان اینکه برداشت ارقام زودرس در اواسط تابستان انجام شده است افزود: عمده تولید انگور استان مربوط به ارقام پاییزه است که برداشت آن از اواخر شهریور و مهر آغاز می‌شود و به‌صورت سردخانه‌ای در فصل زمستان به‌تدریج به بازار عرضه می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه طرح «فراز» برای باغات انگور استان سمنان اجرا می‌شود افزود: برای اجرای طرح فراز «داربستی کردن انگور» به بهره‌برداران تسهیلات پرداخت می‌شود.

قرائیان به برخی از اهداف اجرای طرح «فراز» نیز اشاره کرد و گفت: مدیریت آفات و بیماری‌ها و کاهش آن، امکان مدیریت بهتر کف باغ و افزایش کیفی و کمی محصول برخی از اهداف اجرای این طرح است.

طراحی سایت توسط فراکارانت