English | جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

جهادگران استان سمنان از پارک موزه دفاع مقدس بازدید کردند.

هم‌زمان با آغاز هفته دفاع مقدس جهادگران استان سمنان از پارک موزه دفاع مقدس بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله قربانیان مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در حاشیه این بازدید اظهار داشت: بازدید از پارک موزه دفاع مقدس و همچنین نمایشگاه با هدف احیا ارزش‌های دفاع مقدس و آرمان‌های شهدا و همچنین آشنایی با اقدامات انجام شده جهادگران استان سمنان در هشت سال دفاع مقدس انجام شد.

وی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس امسال با ایام اربعین امام حسین (ع) مصادف شد افزود: دفاع مقدس هم برگرفته از قیام عاشورا هست.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: قیام عاشورا سبب زنده شدن اسلام شد و دفاع مقدس نیز احیاگر اسلام و نهضت حضرت امام خمینی (ع) بود و در آن زمان انقلاب اسلامی ایران که تازه متولد شده بود با هجوم دژخیمان بعثی مورد تهاجم قرار گرفت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قربانیان با اشاره به دلاورمردی‌های مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس گفت: مردم با لبیک یا حسین و لبیک یا خمینی آن زمان وارد میدان شدند و اجازه تجاوز به متجاوزین را ندادند و حتی اجازه ندادند یک وجب از خاک جمهوری اسلامی ایران به دست متجاوزان بیفتد.

فضل‌الله احسانی مسئول کمیسیون اجتماعی کانون سنگر سازان بی سنگر نیز درباره غرفه فرهنگی محتوایی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: در این غرفه ماشین‌آلات و ادوات جهاد سازندگی که برای اقداماتی نظیر راه‌سازی، سنگر سازی، جاده‌سازی و سایر اقدامات زیربنایی و مهندسی استفاده می‌شد در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

بازدید از پارک موزه دفاع مقدس و همچنین غرفه فرهنگی محتوایی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با همکاری حوزه نمایندگی ولی‌فقیه سازمان جهاد کشاورزی، سازمان بسیج ادارات و پایگاه مقاومت خیبر و ادارات تابعه مانند اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، اداره کل امور عشایری و دامپزشکی و مرکز آموزش تحقیقات صورت گرفت.

در حاشیه این بازدید علاوه بر روایت گری دفاع مقدس، پدر شهید مدافع حرم محمدحسین حمزه به بیان خاطراتی از سالهای دفاع مقدس پرداخت.

طراحی سایت توسط فراکارانت