English | شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

برداشت پنبه در سطح ۲۰۴ هکتار از مزارع شهرستان آرادان

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آرادان گفت: کشاورزان منطقه ۲۰۴ هکتار از اراضی خود را به کشت پنبه اختصاص دادند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، مجید نادری فر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود با توجه به عملکرد حدود ۲/۸ تن در هکتار ۵۷۱ تن طلای سفید در این شهرستان تولید شود.

وی به ارقام کشت شده پنبه در این شهرستان اشاره کرد و گفت: ارقام کشت شده شامل ورامین، خرداد، ساجدی، خورشید و ارقام وارداتی مای و ماکسا است.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان آرادان اضافه کرد: کشت پنبه در این شهرستان از نیمه دوم اردیبهشت تا اوایل خردادماه آغاز و از اواخر مهرماه تا پایان آذر برداشت می‌شود.

نادری فر گفت: امسال در مقایسه با سال گذشته سطح زیرکشت این محصول کاهش یافته که مهم‌ترین دلیل آن قیمت خرید در سال گذشته، کاهش نزولات آسمانی، کمبود آب در سال جاری و استقبال کشاورزان از کشت محصولات علوفه‌ای بوده است.

وی گفت: در عین حال خوشبختانه محصول پنبه امسال در مقایسه با سال گذشته با توجه به عمل کردن به توصیه کارشناسی با افزایش عملکرد در واحد سطح روبرو شده و علاوه بر این محصول امسال با داشتن کیفیت بالاتر بازارپسند تر است.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان آرادان تصریح کرد: همچنین به دلیل وضعیت خرید رضایت‌بخش این محصول و با توجه به توجیه اقتصادی مناسب آن در سال جاری پیش‌بینی افزایش سطح زیر کشت پنبه در سال آینده محتمل خواهد بود.

نادری فر گفت: برداشت وش پنبه در این شهرستان به‌صورت دستی انجام می‌شود و کمبود نیروی انسانی در این زمان باعث طولانی شدن مدت برداشت و افزایش هزینه‌های تولید می‌شود.

وی افزود: نبود دستگاه برداشت از جمله مشکلاتی است که انتظار می‌رود با توسعه کشت استفاده از تسهیلات کم‌بهره تأمین ادوات مکانیزه برداشت رفع شود.

طراحی سایت توسط فراکارانت