English | شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

رزمایش مشترک صدور اسناد کاداستری اراضی کشاورزی در سمنان برگزار شد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از برگزاری رزمایش مشترک صدور اسناد کاداستری اراضی کشاورزی در این استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، غلامرضا خراسانیان در حاشیه برگزاری این جلسه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این رزمایش با هدف راه اندازی قرارگاه مشترک صدور اسناد اراضی کشاورزی، فرهنگ سازی، تبیین اهمیت و ضرورت آن و همچنین بررسی چالشها و مشکلات برگزار شد.

وی گفت: در راستای اجرای ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید وزارت جهاد کشاورزی موظف شد  با همکاری اداره ثبت و منابع طبیعی رفع تداخل قوانین موازی که در پلاک‌های ثبتی شده بود رفع تداخل را انجام دهد و بعد از رفع تداخل نسبت به صدور سند اراضی ملی و غیر ملی اقدام کند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: با ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر ایجاد قرارگاه صدور سند اراضی کشاورزی در تمامی استان‌ها گفت: امروز نیز در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نخستین جلسه قرارگاه صدور سند اراضی کشاورزی با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اداره ثبت و اسناد و املاک استان سمنان و منابع طبیعی برگزار شد تا صدور سند اراضی کشاورزی در این استان آغاز شود.

خراسانیان گفت: با تشکیل قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی در شهرستانهای استان سمنان از مجموع حدود ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در مرحله نخست اداره ثبت اسناد استان برای صدور سند ۲۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی  قرارداد با شرکت مشاور منعقد کرد که روند صدور سند با همکاری تنگاتنگ امور اراضی آغاز شده است .

وی ابراز امیدواری کرد تا در ماه‌های آینده این سندها صادر و تحویل بهره برداران شود.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: در اولویت نخست برای هشت هزار هکتار از اراضی کشاورزی که رفع تداخل انجام شده و نقشه  کاداستر آنها پس از تایید سازمان نقشه برداری در سامانه جامع ثبت تثبیت شده است وجود دارد.

خراسانیان تصریح کرد: قرار شد در نخستین گام همراه با بهره‌برداران  در مساجد روستا حاضر شده و با همکاری اداره ثبت این اسناد برای بهره‌برداران صادر شود.

وی گفت: نخستین جلسه در مسجد روستای رکن‌آباد با حضور مدیران استانی و شهرستانی ثبت و جهاد کشاورزی  و بهره‌برداران علی آباد قلی بیگی برگزار می‌شود و صدور این اسناد آغاز می‌شود.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ابراز امیدواری کرد تا با همکاری  بهره‌برداران بتوانیم فرایند صدور سند مالکیت اراضی در استان آغاز شده و هر چه سریعتر به نتیجه برسد چرا که با انجام این امر و صدور این اسناد مرز و حدود و ثغور اراضی خود را دانسته و با این کار بسیاری از مشکلات مالکیتی رفع می‌شود.

خراسانیان از متقاضیان بخش کشاورزی خواست تا از این فرصت پیش آمده که وزارت جهاد کشاورزی و اداره کل ثبت اسناد در اختیار آنها قرار داده استفاده کرده و همکاری لازم را با اداره امور اراضی و اداره ثبت داشته باشند و مدارک مورد نیاز خود را تهیه کرده تا در اسرع وقت اسناد در اختیار آنان قرار گیرد.

طراحی سایت توسط فراکارانت