English | شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

تدارک جهاد کشاورزی استان سمنان برای ماه مبارک رمضان با اجرای طرح ضیافت؛ کالاهای اساسی با نرخ مصوب توزیع می‌‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان با اشاره به تمهیدات تدارک دیده شده از سوی این سازمان برای ماه مبارک رمضان، از اجرای طرح ویژه ضیافت برای تأمین مایحتاج مردم در این ماه خبرداد و گفت: در ماه مبارک رمضان، کالاهای اساسی با نرخ مصوب در استان سمنان توزیع می‌‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان جهادکشاورزی استان سمنان، محمدرضا قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: برای ایام هفته دوم تعطیلات نوروزی که به ایام ماه مبارک رمضان نیز منتهی شده است؛ تمهیدات ویژه‌ای تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح ضیافت ویژه ماه مبارک رمضان از سوی این سازمان در استان سمنان افزود: طرح ضیافت ماه مبارک رمضان در ارتباط با تأمین کالاهای اساسی شامل انواع برنج، شکر، روغن و همچنین مرغ منجمد، گوشت قرمز منجمد و مرغ گرم است که در استان سمنان با صورت ویژه اجرایی می‌شود.

 رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان با تأکید بر اینکه تمهیدات لازم برای تأمین مایحتاج مردم در ماه مبارک رمضان در قالب اجرای طرح ضیافت به طور کامل در این استان پیش‌بینی شده است عنوان کرد: ما با شرایط و میزان تولیدی که در داخل استان سمنان داریم؛ در وهله اول برای محصولات پروتئینی با مشکلی برای تأمین نیازهای مردم مواجه نخواهیم بود.

قاسمی اضافه کرد و در ادامه نیز با شرایط و تمهیداتی که در تأمین نیازهای مردم از طریق شرکت بازرگانی دولتی و اداره کل غله استان صورت گرفته است؛ هیچ کمبودی را در ارتباط با تأمین این نیازها به ویژه با ورود به ماه رمضان نخواهیم داشت و این محصولات با نرخ مصوب دولتی و تعیین شده از طریق مباشرین و عاملین خرید به شهرستان‌ها حمل و توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه عاملین و مباشرین توزیع کالاهای اساسی در استان سمنان شناسایی شده‌اند خاطرنشان کرد: در بحث توزیع کالاهای اساسی با معرفی عاملین توزیع از طرف جهاد کشاورزی شهرستان‌ها، حمل و توزیع و بعد از آن نظارت بر عرضه این کالاها صورت خواهد گرفت.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان با اشاره به روند نظارت بر توزیع کالاهای اساسی در این استان به مناسبت ماه مبارک رمضان تصریح کرد: ما در این زمینه اکیپ‌های را در ادامه طرح نوروزی در شهرستان‌ها فعال خواهیم داشت و این اکیپ‌ها بحث نظارت و بازرسی در مراکز عرضه را انجام می‌دهند.

قاسمی خاطرنشان کرد: در زمینه نظارت بر بازار کالاهای اساسی استان سمنان در ماه مبارک رمضان از ظرفیت موجود در مجموعه‌های تعزیرات حکومتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و نیز بسیج اصناف و بازرسین اصناف استفاده می‌شود تا امر نظارت بر عرضه به شکل کامل صورت گرفته و نیازهای اساسی و کالاهای مصرفی مردم در این ایام به شکل کامل و با حداقل انحراف و تخلف تأمین و عرضه شود.

وی با اشاره به ذخایر برنج موجود در انبارهای استان سمنان بیان کرد: امروز ذخیره یک هزار و ۵۴۰ تنی برنج را در استان سمنان داریم و جای هیچ گونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان افزود: برای ایام ماه مبارک رمضان و در قالب طرح ضیافت نیز سهمیه‌ در نظر گرفته شده برای توزیع برنج با نرخ مصوب شامل ۶۰۰ تن برنج هندی، ۲۰۰ تن برنج تایلندی و ۱۹۲ تن برنج پاکستانی است که در استان سمنان صورت می‌گیرد.

قاسمی اضافه کرد: در خصوص تأمین شکر مورد نیاز ماهانه استان سمنان، یک سهمیه ۵۰۰ تنی برای مصرف خانوارها و یک سهمیه ۵۰۰ تنی برای واحدهای صنفی و صنعتی در پیش‌بینی شده بود که در قالب طرح ضیافت یک سهمیه ۵۰۰ تنی علاوه بر این سهمیه‌ها در نظر گرفته شده که در این ایام حمل و توزیع خواهد شد.

وی به آخرین وضعیت جوجه‌ریزی و تأمین گوشت مرغ در این استان اشاره و خاطرنشان کرد: آمارها از وضعیت جوجه‌ریزی در واحدهای مرغ گوشتی استان سمنان ماه‌های پایانی سال گذشته بیانگر افزایش ۳۵ درصد جوجه‌ریزی در بهمن ماه و افزایش ۶ درصدی جوجه‌ریزی در اسفندماه نسبت به سال گذشته است و بنابراین هیچ نگرانی از بابت تأمین مرغ گرم در استان سمنان نیز وجود نخواهد داشت.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان اضافه کرد: در ایام تعطیلات نوروزی نیز عملاً کشتارگاه‌های استان سمنان به شکل کشیک فعال بوده و عرضه مرغ گرم را انجام می‌دهند. قاسمی عنوان کرد: برای روزهای جمعه و شنبه (دوازدهم و سیزدهم فروردین) با توجه به تأکیدات انجام شده و مصوبات ستاد تنظیم بازار استان و همچنین تأکیدات وزیر جهادکشاورزی در قرارگاه امنیت غذایی کشور، کشتارگاه‌ها فعال خواهند بود و عرضه مرغ گرم برای روز جمعه (دوازدهم فروردین) هم صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در ایام تعطیلات نوروزی روزانه ۱۸۰ تا ۲۲۰ تن کشتار مرغ در داخل کشتارگاه‌های استان صورت گرفت گفت: از این میزان ۵۰ تا ۶۵ تن در داخل استان توزیع شده و مابقی آن به استان‌های تهران، البرز و قم برای مصارف هموطنان در این استان ها ارسال شده است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان اضافه کرد: در روزهای آتی هم پیش‌بینی می‌شود که میزان کشتار مرغ گرم در استان سمنان بین ۲۳۰ تا ۲۵۰ تن در روز باشد که از این میزان، نیاز مردم استان سمنان به صورت کامل تأمین شده و مازاد بر آن به سایر استان‌ها ارسال خواهد شد.

طراحی سایت توسط فراکارانت