English | شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

وزیر جهاد کشاورزی از یک واحد بزرگ گلخانه هیدروپونیک در دامغان بازدید کرد.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سفر یک‌روزه خود به شهرستان دامغان، از یک واحد بزرگ گلخانه‌ای هیدروپونیک در این شهرستان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان سید جواد ساداتی نژاد در این بازدید از بخش‌های مختلف این گلخانه ۵۰۰۰ مترمربعی دیدن کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در حاشیه این بازدید با اشاره به اینکه این گلخانه هیدروپونیک تمام شیشه‌ای با مساحت نیم هکتار در سال ۱۳۹۹ به بهره‌برداری رسیده است عنوان کرد: بیش از ۹۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای احداث این گلخانه هیدروپونیک هزینه شده است که ۴۰ میلیارد ریال آن، آورده سرمایه‌گذار بوده و ۵۰ میلیارد ریال آن نیز از طریق تسهیلات اشتغال پایدار روستایی تأمین‌شده است.

محمدرضا قاسمی با اشاره به نوع سازه این گلخانه هیدروپونیک اضافه کرد: این گلخانه از سازه با طرح هلندی با پوشش شیشه‌ای دوجداره احداث‌شده و جدار آن از نوع “یو.پی.وی.سی.” است.

وی با اشاره به اینکه تولید انواع سبزیجات و صیفی‌جات به روش هیدروپونیک به‌عنوان کاربری این گلخانه در نظر گرفته‌شده است عنوان کرد: هم‌اکنون محصول گوجه گلخانه‌ای از نوع دافنیس در این گلخانه در حال کشت است.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی، محصولات این گلخانه در بازارهای داخلی شهرستان دامغان و البته شهرستان‌های هم‌جوار به فروش می‌رسد.

قاسمی افزود: با فعالیت این گلخانه نیم هکتاری برای چهار نفر فرصت شغلی دائمی ایجادشده است.

شایان‌ذکر است ساداتی نژاد برای حضور در آیین اختتامیه جشنواره ملی پسته دامغان و بازدید از چند پروژه بخش کشاورزی به این شهرستان سفرکرده است.

طراحی سایت توسط فراکارانت