English | شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

حدود ۳۰۰ پست سازمانی جهاد کشاورزی در استان سمنان خالی است؛ نگاه جدید به نیروی انسانی در وزارت جهاد کشاورزی ارزشمند است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به خالی بودن حدود ۳۰۰ پست سازمانی در ادارات جهاد کشاورزی این استان گفت: نگاه جدید به نیروی انسانی در وزارت جهاد کشاورزی ارزشمند است.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، حمید عرب معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان در جلسه تخصصی مدیران امور اداری سازمان‌های استانی جهاد کشاورزی که در محل سالن جلسات شهید شاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اظهار داشت: توجه به موضوعات مرتبط با حقوق و معیشت کارکنان می‌تواند پایه و اساس اسناد انگیزه سازمانی باشد.

وی با اشاره به رویکرد ایجاد شده در وزارت جهاد کشاورزی در بحث توجه به پرسنل و نیروی انسانی خاطرنشان کرد: توجه به نیروی انسانی اداری که مجری سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی در سراسر کشور هستند در کنار توجه ویژه به بهره‌برداران بخش کشاورزی می‌تواند آینده بهتری را برای این حوزه رقم بزند. بنابراین اگر بخواهیم در بخش کشاورزی به موفقیت و خودکفایی دست یابیم؛ نیازمند توجه به کارکنان و نیروی انسانی فعال در این بخش هستیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خدمت در راستای افزایش تولید محصولات بخش کشاورزی را هدف و رسالت مهم کارکنان این نهاد انقلابی در سراسر کشور برشمرد و تصریح کرد: البته در این راستا باید به موضوع مهم نیروی انسانی نیز توجه ویژه شود.

عرب از کمبود نیروی انسانی در مدیریت‌های جهاد کشاورزی در سراسر استان سمنان انتقاد کرد ‌و با اشاره به آخرین وضعیت اشغال پست‌های سازمانی در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان و هشت مدیریت شهرستانی این سازمان، بیش از ۸۰۰ پست سازمانی وجود دارد که تنها ۵۴۴ پست آن اشغال شده و باید برای حدود ۳۰۰ پست بلاتصدی در این دستگاه مهم و استراتژیک در سطح استان سمنان تدابیر جدی اندیشیده شود. به گفته وی، از ۵۴۴ نیروی شاغل در جهاد کشاورزی استان سمنان، ۱۰۴ نفر در پست‌های کارشناس مسئولی، ۲۶۰ نفر در پست‌های کارشناسی، ۵۷ نفر در پست‌های پایین‌تر از کارشناسی و مابقی کارکنان به عنوان مدیران، معاونان و رؤسای ادارات در بخش‌های مختلف این نهاد انقلابی مشغول به خدمت‌رسانی به فعالان بخش کشاورزی هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی  سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، از عدم امکان جذب نیروهای ستادی در کنار خروج و بازنشستگی نیروهای شاغل در این دستگاه به عنوان یکی از چالش‌های پیش‌رو یاد کرد و با اشاره به خالی بودن بسیاری از پست‌های کلیدی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: به عنوان نمونه با توجه به عدم امکان جذب نیروی توانمند متخصص در حوزه روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی به عنوان کارشناس، این حوزه با مشکلات شدیدی از نظر نیروی انسانی مواجه است.

وی افزود: تنها ابزار ما در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان به‌کارگیری نیروهای شرکتی است که بر این اساس مجبوریم تا نیروهای دیپلمه را برای امور خدماتی جذب کنیم و نمی‌توان این نیروها را برای فعالیت‌های اداری به‌کارگیری کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از تبدیل وضعیت نیروهای انسانی فعال در این سازمان و همچنین توجه به بازنشستگان به عنوان دو نیاز اساسی حوزه نیروی انسانی در سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نام برد و بر لزوم انجام اقدامات لازم در این زمینه در وزارت جهاد کشاورزی تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه نظام حقوق و مزایا در وزارت جهاد کشاورزی نسبت به سایر دستگاه‌ها نیازمند بازنگری جدی بوده و میزان دریافتی کارکنان این نهاد انقلابی باید اصلاح و با دیگر کارکنان دولت متناسب شود عنوان کرد: امیدواریم با رویکرد مناسب ایجاد شده در وزارت جهاد کشاورزی شاهد تحقق این مهم باشیم.

طراحی سایت توسط فراکارانت