English | شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

بیش از ۸۵۰۰۰کیلوگرم انواع کودهای شیمیایی قاچاق در استان سمنان کشف شد

سرپرست مدیریت نظارت و بازرسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از کشف بیش از ۸۵ هزار تن انواع کودهای شیمیایی قاچاق در این استان از ابتدای سال گذشته تاکنون خبر داد.

عبدالمجید نجاتی در این باره افزود: با تلاش‌های صورت گرفته بیش از ۸۵ هزار و ۶۵۰ کیلوگرم انواع کودهای شیمیایی در این مدت در استان سمنان کشف شد.

وی بیان کرد: عمده کودهای قاچاق کشف شده در استان سمنان از نوع سولفات پتاسیم، اوره و سوپر فسفات تریپل بوده است.

سرپرست مدیریت نظارت و بازرسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به عوامل دخیل در کشف و ضبط این کودهای قاچاق خاطرنشان کرد: این کودهای شیمیایی قاچاق عمدتاً توسط کمیته پایش کود سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در طرح ویژه نظارت و بازرسی از کارخانجات تولیدی و در برخی از شهرستان‌ها نیز توسط پلیس در هنگام حمل کشف و ضبط و تحویل جهاد کشاورزی شد.

نجاتی عنوان کرد: این کودهای قاچاق مربوط به شهرستان‌های گرمسار سمنان سرخه میامی و شاهرود است.

وی با اشاره به ارزش ریالی این کودهای قاچاق کشف شده خاطرنشان کرد: ارزش ریالی این حجم از کودهای قاچاق کشف شده ۱۶ میلیارد و ۵۵۵ میلیون ریال بوده است که رقم بسیار قابل توجهی است.

سرپرست مدیریت نظارت و بازرسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: برای تعدادی از پرونده‌های تشکیل شده در این زمینه رای محاکم قضایی صادر شده و مابقی پرونده در حال بررسی است.

گفتنی است: نظارت بر واحد های تولیدی بخش کشاورزی توسط مدیریت نظارت و بازرسی به همراه واحد های تخصصی سازمان جهاد کشاورزی به صورت مستمر انجام می شود.

طراحی سایت توسط فراکارانت