English | شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

نماینده مردم سمنان: اصلاح نظام بانکی و افزایش ارائه تسهیلات کم بهره به بخش کشاورزی در دستور کار دولت قرار دارد.

نماینده مردم سمنان گفت: اصلاح نظام بانکی و افزایش ارائه تسهیلات کم بهره به بخش کشاورزی برای رونق تولید در دستور کار دولت قرار دارد.
به گزارش روابط عمومى سازمان جهاد کشاورزى استان سمنان، احمد همتی در همایش دستاورد های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی استان سمنان اظهار داشت:باتوجه به وجود آب و خاک حاصلخیز، حمایت از بخش کشاورزی در کشور یکی از مهم ترین و دردسترس ترین راه برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی است.
وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت های بخش کشاورزی در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی افزود:در سازمان غذا و کشاورزی جهان جایگاه خوبی داریم و با استفاده از این نهاد و سایر نهادهای بین المللی می توانیم جهش های مثبتی در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی داشته باشیم.
نماینده مردم سمنان با اشاره به ظرفیت ها و استعداد های نیروهای انسانی متخصص و تحصیل کرده در عرصه کشاورزی خاطرنشان کرد:آمایش سرزمینی در چند سال اخیر به طور جدی در کشور اجرا شده و با توجه به ان می توانیم برنامه ریزی دقیق تری در حوزه دامپروری،شیلات و تولیدات دیگر در این حوزه داشته باشیم.
همتی با اشاره به وجود بحران کم آبی در کشور افزود:برای تولید محصولات غیر استراتژیکی درایران بر روی محصولاتی که برای رشد و پرورش نیازمند به آب کمتری هستند هدف گذاری کنید.
وی با اشاره به اجرای طرح سیستم آبیاری نوین در کشور اذعان کرد:در سه سال گذشته در ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور سیستم آبیاری نوین اجرا شده است و در استان سمنان نیز با اجرای این طرح در ۱۲ هزار هکتار در سال جدید قدم های موثری در راستای بهبود مشرف آب برداشته می شود.
نماینده مردم سمنان با بیان اینکه کشور هایی که با بحران کم آبی مواجه نیستند در استفاده از تکنولوژی در سیستم آبیاری نوین در مراتب بالاتری قراردارند یادآور شد:کشور هایی که با بحران کم آبی مواجه هستند باید برای دستیابی به این تکنولوژی ها تلاش کنند و امروز ایران برای ارائه تکنولوژی های فرا تر هدف گزاری کرده است.
وی با تاکید بر لزوم بهره گیری از تکنولوژی های پیشرفته برای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی افزود:بخش کشاورزی در اقتصاد کشور بسیار موثر است و این درحالی است که سهم این بخش از تسهیلات بانکی نا چیز است.
همتی با اشاره به نقش ۲۵ درصدی بخش کشاورزی در اقتصاد کشور افزود:هفت درصد از تسهیلات بانکی به بخش کشاورزی تعلق گرفته است و این درحالی است که به ۱۵ درصد از تسهیلات بانکی به صادرات غیر نفتی تعلق گرفته است.
وی با تاکید بر تشکیل تعاونی ها در بخش کشاورزی افزود:کسانی که قدرت مدیریت دارند نسبت به تشکیل تعاونی ها اقدام کنند تا دلال ها از چرخه تولید حذف شوند و تمام سود حاصل از فروش محصولات در اختیار تولید کنندگان قرار گیرد.
نماینده مردم سمنان با اشاره به ظرفیت مطلوب دریای خزر در تامین منابع آبی افزود:با استفاده بهینه و علمی و کارشناسی از آب دریاهای شمال و جنوب کشور باید بتوانیم از این منابع آبی بهره گیری کنیم.

 

طراحی سایت توسط فراکارانت