English | شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

تسهيلات كم بهره در بخش كشاورزي افزايش يابد

رئیس بازرگانی و کشاورزی استان سمنان:
تسهیلات کم بهره در بخش کشاورزی افزایش یابد
رئیس اتاق بازرگانی ، صنايع،معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: تسهیلات کم بهره در بخش کشاورزی افزایش یابد تا پاسخگوی نیاز های تولید کنند گان در بخش کشاورزی باشد.
به گزارش روابط عمومى سازمان جهاد کشاورزى استان سمنان،علی اصغر جمعه ای در همایش دستاورد های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی اظهارداشت:بسیاری از سیاست های اقتصاد مقاومتی از جمله رونق تولید و افزایش اشتغال در استان سمنان با همکاری و تعامل دستگاه های اجرایی استان و تولید کنندگان تحقق یافته است.
وی با تأکید براینکه در گزارش های اداره گمرک در چند سال گذشته هیچگونه صادراتی از استان سمنان در بخش کشاورزی انجام نشده است تصریح کرد:تشکل های اقتصادی با هماهنگی و همکاری سرمایه گذاران بخش خصوصی در سال ۹۴ بر اساس آمار گمرک سمنان بیش از ۹ میلیون دلار صادرات محصولات کشاورزی در سامانه گمرک ثبت شده است.
رئیس اتاق بازرگانی ، صنايع، معادن و کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه این آمار در سال گذشته به بیش از ۲۲ میلیون دلار افزایش یافته خاطرنشان کرد:با همکاری فعالان اقتصادی و کشاورزی برای صادرات بیش از ۳۰ میلیون دلار از محصولات کشاورزی استان سمنان هدف گذاری کردیم.
وی با اشاره به نقش سرمایه گذاران بخش خصوصی در تحقق این هدف افزود:تمام پیشرفت های اقتصادی در حوزه کشاورزی با حمایت سرمایه گذاران بخش خصوصی از واحد های تولیدی و همراهی دولتمردان محقق شده است.
جمعه ای با اشاره به صرفه جویی ۱۵ ميلىون متر مکعب از مصرف منابع آبی استان سمنان اذعان کرد: براى صرفه جوئی در منابع آبى استان توسعه کشت گلخانه اى در دستورکار قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: درباره تولید محصولات استراتژیک در میزان سطح کشت تغییری حاصل نشده بلکه میزان عملکرد و برداشت از سطح کشت را افزایش داده و مصرف آب را با یک مدیریت جهادی کاهش دادیم.
رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان رسالت فعالان اقتصادی در بخش کشاورزی را رسیدن به خود کفایی در تولیدات کشاورزی عنوان کرد و گفت:با رسیدن به خود کفایی در مایحتاج خوارکی مردم می توانیم معنای واقعی تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور را درک و لمس کنیم.
وی با تأکید بر فراگیری بیمه کشاورزی برای تولید کنندگان گفت: این مسئله باید در دستور کار دولت قرارگیرد تا به اهداف والایی که در بخش کشاورزی و تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی برنامه ریزی شده دست یابیم

طراحی سایت توسط فراکارانت