English | شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان: طرح توسعه کشت گیاهان دارویی در منطقه کالپوش میامی پیگیری شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بر ضرورت پیگیری طرح توسعه کشت گیاهان دارویی در منطقه کالپوش شاهرود تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، سید حسن میرعماد پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات بخش کشاورزی کالپوش که در محل جهاد کشاورزی این منطقه و با حضور معاون اقتصادی و منابع انسانی استانداری سمنان و برخی از مدیران کل و معاونت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد اظهار داشت: طرح توسعه کشت گیاهان دارویی در برخی از مناطق با همکاری اداره کل منابع طبیعی استان سمنان پیگیری شود.
وی با اشاره به ضرورت توسعه کشت گلخانه‌ای در سطح استان نیز گفت: توسعه کشت گلخانه‌ای در راستای تحقق خواسته و مطالبات مردم برای احداث گل شهر نیز در دستور کار قرار گیرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در این جلسه بر ضرورت رفع مشکلات مراحل صدور مجوزها از طریق سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی تأکید کرد.
میرعماد بر ضرورت پیگیری و تعیین تکلیف اراضی منطقه کالپوش تأکید کرد و افزود : این مهم از طریق مدیریت امور اراضی انجام شود.
وی پیگیری رفع مشکلات قنوات و انتقال آب کشاورزی و استخرهای ذخیره آب و جاده بین مزارع و همچنین جذب اعتبار مورد نیاز برای این مهم را مصوب کرد و افزود: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفع این مشکل را در دستور کار قرار دهد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به دستور استاندار و معاون اقتصادی و منابع انسانی مبنی بر تخصیص یک میلیون متر مکعب آب کشاورزی از سد کالپوش افزود: پیگیری این مصوبه نیز در اولویت قرار گیرد.
میرعماد با اشاره به ضرورت توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در سطح استان سمنان، اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار با استفاده از کمک‌های بلاعوض دولت را نیز در این جلسه مصوب کرد.
پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون از محل اعتبارات خط اعتبار مکانیزاسیون از طریق جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی و تأسیس تعاونی چغندرکاران در راستای رفع مشکلات آنها با کارخانجات طرف قرارداد از دیگرمصوبات جلسه بررسی مشکلات بخش کشاورزی کالپوش بود.

طراحی سایت توسط فراکارانت