English | شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی خبر داد : طرح انتخاب مشاركتي (pvs) آفتابگردان در سطح ۱/۲هكتار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی خبر داد :
طرح انتخاب مشاركتي (pvs) آفتابگردان در سطح ۱/۲هكتار
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی از طرح انتخاب مشارکتی آفتابگردان در سطح ۱/۲ هکتار خبر داد .
علی اصغر محمدی گفت : این شهرستان استعداد خاص و منحصر بفردی در تامین نیاز بازار مصرف در حوزه تولید محصولات کشاورزی را دارا می باشد . در صورت توجه مناسب به ظرفیت کشاورزی این شهرستان علاوه بر کارآفرینی و تامین نیاز بخش های مختلف اقتصادی ، زمینه برای گشترش خدمات حوزه کشاورزی فراهم می شود .
وی افزود : این طرح که در سطح ۱/۲ هکتار و از اواخر اردیبهشت کشت و کار آن شروع گردیده است ، شامل ارقام اسکار ، فانتازیا ،هایسون ۲۵، فرخ ، قاسم ، برزگر ، دوکات ، سریا و رقم شاهد پروگرس می باشد.
وی با اشاره به اینکه یکی از این بخش های مهم کشت و تولید در شهرستان محصول آفتابگردان می باشد افزود : در این شهرستان ۳۰۰۰ هکتار از اراضی به کشت این محصول اختصاص دارد و متوسط عملکرد دانه ۳۰۰ تا ۵۰۰ کیلو گرم در هر هکتار در شرایط دیم می باشد .
محمدی در ادامه اظهار داشت : برداشت این محصول از اواخر شهریور شروع و تا اواسط آبانماه ادامه دارد و محصول برداشتی جهت فرآوری به استانهای شمال کشور منتقل می گردد.
وی در پایان گفت : با توجه به اقلیم خاص و وجود زمین های حاصل خیز شرایط برای توسعه کشت و تولید این محصول فراهم بوده و در صورت توجه به ظرفیت شهرستان در تولید آفتابگردان علاوه بر افزایش تولید شرایط برای افزایش صادرات این محصول به استانهای دیگر و نیز جهت تامین بخش های مختلف مصرف وجود دارد .

 

 

 

طراحی سایت توسط فراکارانت