English | شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد : پرورش گاوميش و انتقال جنين يكي از سياست هاي حمايتي توليدات دامي سازمان جهاد كشاورزي استان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان ، پرورش گاومیش و انتقال جنین را یکی از سیاست های حمایتی تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اعلام کرد.
مصطفی شاه حسینی گفت : در راستای برنامه ها و سیاست های معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر حمایت و گسترش اصلاح نژاد دام های بومی کشور که کمترین وابستگی را به نهاده های وارداتی دارند و طبعا به دلیل مقاوم بودن به بیماریها و هزینه پایین تغذیه و ساختمان و تاسیسات ، گسترش آنها می تواند شاخصه بارز اقتصاد مقاومتی در بخش دامپروری کشور باشد ، حمایت از پرورش و توسعه گاومیش دردستور کار معاونت بهبود تولیدات دامی استان سمنان قرار گرفته است.
وی افزود : بدین منظور برای اصلاح نژاد گله گاومیش بومی موجود در استان و افزایش تولید شیر و گوشت و بهبود صفات رفتاری آنها ، تعداد ۱۶ دوز جنین خالص با عملکرد مناسب از محل اعتباراتی که بدین منظور تخصیص یافته بود خریداری شده و پس از سونوگرافی و آماده سازی به گاومیش های گیرنده بومی مستقر در استان منتقل گردید . درحال حاضر تعدادی از این جنین های منتقل شده منجر به آبستنی شده و اولین گوساله خالص متولد گردیده است .
وی ابراز امیدواری کرد : بعد از رسیدن گوساله های خالص به سن بلوغ تکثیر آنها از طریق آمیخته گری یا انجماد اسپرم گاومیش های خالص نر و تلقیح مصنوعی سایر گاومیش های مولد بومی در سطح استان و کشور ضمن افزایش تولید شیر و گوشت و بهبود عملکرد رفتاری گاومیش های بومی کشور ، شاهد افزایش بهره وری و توسعه و اشتغال پایدار در این حرفه باشیم.

 

 

طراحی سایت توسط فراکارانت