English | شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

همایش سلامت بانوان در میانسالی در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد

همایش سلامت بانوان در میانسالی به همت کمیسیون امور بانوان وزارت جهاد کشاورزی با همکاری مرکز پزشکی شهید شوریده امروز در سالن آمفی تئاتر سازمان تعاون روستایی برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، در این همایش مباحث سلامت زنان در دوران یائسگی و پیشگیری از بیماری های شایع زنان از جمله HPV و نقش واکسیناسیون در پیشگیری از این بیماری، توسط دکتر مژگان ناصری جراح و متخصص زنان مرکز پزشکی شهید شوریده مورد بررسی قرار گرفت.
دکتر ناصری گفت: در بحث سلامت زنان، یکی از مهمترین اتفاقات گذر از مرحله قبل به بعد از یائسگی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی بروز نوسانات هورمونی، گر گرفتگی، علایم روحی و… را از جمله عوارض دوران یائسگی نام برد و افزود: در این دوره، به دلیل ایجاد نوسانات هورمونی و قطع هورمون استروژن، از دست دادن تراکم استخوانی تسریع میشود.
ناصری خاطرنشان کرد: با انجام ورزش مداوم، استفاده از شیر و کلسیم در سنین پایین و کنترل برخی بیماری ها میتوان از بروز پوکی استخوان در سنین میانسالی جلوگیری کرد.
وی افزود: در صورت بروز پوکی استخوان در سنین میانسالی نیز باید از طریق درمان به موقع، عوارض کمبود کلسیم در بدن را جبران کرد.
متخصص زنان در خصوص جلوگیری از بیماری های سرطانی زنان نیز تصریح کرد: ویروس HPV یکی از دلایل بروز زگیل است که برخی از این زگیل ها میتواند عامل بروز سلول های سرطانی در بدن شود بنابراین تاکید میشود از سن ۲۱ سالگی بخصوص بعد از ازدواج تست غربالگری صورت گیرد.
وی تاکید کرد: برای جلوگیری از ویروس HPV و احتمال بروز سرطان در زنان، توصیه می شود واکسن کوادری والان که ۴ ویروس HPV را تا بالای ۹۰ درصد پوشش می دهد، در سه دُز از سنین ۱۱ سالگی در دختران تزریق کرد.

طراحی سایت توسط فراکارانت