English | شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

واحد تولید فرآورده‌های کنجدی در اردکان توسط وزیر جهادکشاورزی افتتاح شد

واحد تولید فرآورده‌های کنجدی در اردکان توسط وزیر جهادکشاورزی افتتاح شد

همزمان با اولین روز از هفته دولت، با حضور وزیر جهاد کشاورزی یک واحد تولیدی فرآورده‌های کنجدی در شهرستان اردکان به بهره‌برداری رسید .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از ایسنا، شرکت تولیدی محصولات کنجدی «یزدان اردکان» با تولید سالانه ۱۸۰۰ تن و روزانه ۲۰۰ تن به طور متوسط محصولات کنجدی از نوع حلواارده، ارده و روغن کنجد عصر امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی به بهره برداری رسید .
این مجتمع تولیدی در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع و زیربنای یک هزار و ۵۰۰ مترمربع با سرمایه‌ای بالغ بر دو و نیم میلیارد تومان به فعالیت خواهد پرداخت است.
این واحد تولیدی زمینه اشتغال بیش از ۱۸ نفر بصورت مستقیم و ۲۰ نفر بصورت غیر مستقیم را فراهم کرده است.
«علیرضا احمدی» با بیان این‌که در حال حاضر بیش از۲۰۰ واحد صنفی و صنعتی در حال تولید محصولات کنجدی هستند اظهار کرد: این شهرستان قطب تولید محصولات کنجدی ایران است .
وی در ادامه از پیشرفت۴۰ درصدی مجتمع محصولات کنجدی اردکان در زمینی به مساحت ۷۱ هزار مترمربع اشاره کرد و گفت: انتقال و ساماندهی واحدها از داخل شهر و مابین باغات و مزارع شهرستان به شهرک صنعتی با استفاده از مشوقهای مختلف همچون واگذاری زمین با شرایط مناسب، ارائه تسهیلات و راحت سازی اخذ مجوزها در قالب واحدهایی با ابعاد بهینه جهت استفاده واحدهای کوچک کارگاهی و نیز استفاده از روشهای بهینه ساخت و استفاده از اشتراکات جهت ارزان سازی ساخت سالن‌ها از اهداف ما در ایجاد این مجتمع خوشه محصولات کنجدی بوده است .
مدیر جهاد کشاورزی اردکان افزود: ۵۷ واحد این مجتمع به تولید کنندگان تحویل داده شده که تا کنون ۱۶ واحد در حال فعالیت و تولید محصولات کنجدی هستند .
گفتنی است؛ جمعی از مسئولان استانی و شهرستان اردکان نیز در این مراسم وزیرجهادکشاورزی را همراهی کردند .

طراحی سایت توسط فراکارانت