English | شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

نشست هم اندیشی با پرورش دهندگان ماهی در قفس های دریایی برگزار شد

نشست هم اندیشی با پرورش دهندگان ماهی در قفس های دریایی برگزار شد

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان شیلات ایران بر نقش بازار در زنجیره تولید برای به نتیجه رسیدن فعالیت های آبزی پروری تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، عیسی گلشاهی مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات ایران در نشست هم اندیشی با پرورش دهندگان ماهی (قفس های دریایی) در مازندران، برگزاری این نشست را فرصتی لازم برای بررسی مشکلات پرورش ماهی در قفس دانست و بر نقش بازار در زنجیره تولید به عنوان آخرین بخش این زنجیره برای به نتیجه رسیدن فعالیت های آبزی پروری تاکید کرد.
مدیرکل شیلات مازندران نیز در این نشست گفت: پرورش ماهی در قفس های دریایی یکی از طرح های مصوب اقتصاد مقاومتی است و با توجه به تقاضاها برای سرمایه گذاری در این بخش، توسعه آن یکی از اولویت های شیلات این استان بوده و تولید ماهی به این روش نقش مهمی درر ونق اقتصادی منطقه خواهد داشت.
حسینعلی رستمی، شناسایی بازارهای هدف برای ایجاد تعادل بین تولید و بازار، ضرورت تشکیل اتحادیه پرورش دهندگان ماهی در قفس های دریایی، برخورداری تولیدکنندگان ماهی از مشوق های بسته حمایتی دولت را ازجمله اقدامات مهم برای توسعه پرورش ماهی در قفس های دریایی برشمرد و افزود: شیلات مازندران با همکاری نیروهای یگان حفاظت منابع آبزیان برای مبارزه با صیادان غیرمجاز، به یاری آبزی پروران ماهی در قفس های دریایی خواهد آمد.
مبارزه باصیادان غیرمجاز در کنار جایگاه های قفس، فراهم کردن شرایط بهتر برای صادرات ماهیان تولیدی، ایجاد مشوق های صادراتی برای محصولات آبزی و پیگیری این موارد از جمله نظرات و پیشنهادات پرورش دهندگان ماهی (قفس های دریایی) در این نشست بود.

طراحی سایت توسط فراکارانت